Alle manieren om je op een meer 'gesloten' manier dan op een fiets van A naar B te begeven?

Okee, een beetje vreemd gesteld, maar wat ik bedoel is: je op een fiets verplaatsen is helemaal open. Ik wil me graag verplaatsen met een hond erbij, maar dat moet wel aan een paar dingen voldoen:
- de hond moet zich prettig voelen, dus een hondenbak achter aan de fiets, of -bench of iets vergelijkbaars is geen optie: de hond zit dan alleen op een kleine plek.
- de hond moet wel vast/veilig zitten.
- het moet iets zijn waar alleen de hond en bestuurder in zitten, dus niet het openbaar vervoer (taxi ook niet).

Natuurlijk is auto een voor de hand liggende optie, maar die heb ik niet en zal nog even op zich laten wachten qua prijs. Brommobiel is iets wat ik overweeg, maar misschien zijn er nog andere dingen waar ik vergeet aan te denken?
Een golfkar lijkt me ook wel wat, maar volgens mij mag je daar de straat niet mee op.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (9)

Overweeg eens de aanschaf van een tuktuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bakfiets???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mandje voorop en dan in een deken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo'n fietsding waar ze in Amsterdam mee taxien? Of zo'n 40km/u bejaarden-brommer-met-kap?

Trouwens, golfkar lijkt me nauwelijks te verbieden op het fietspad....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, zo'n fietsding is inderaad wel een leuk idee, iemand enig idee hoe dat heet?
40km/u bejaarden-brommer-met-kap is toch gewoon een brommobiel?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaja, sorry, las ik later pas. Fietsding, eh, bel even met 06-41585012, wellicht hebben ze er nog 1 staan tweedehands voor je. Laat me even weten hoe het loopt, anders regel ik iets anders (maar zet niet m'n prive-nummer hier:)
Een golfkarretje mag je de openbare weg inderdaad niet zomaar mee op. Pas als de RDW (rijksdienst voor het wegverkeer) je een kenteken heeft verstrekt.
Daarbij zijn die ook best wel duur, dus kun je net zo goed een brommobiel kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een 2e hands autootje is goedkoper als een brommobiel (ik neem aan dat je zo'n karretje bedoelt waarvoor je minstens een scooterrijbewijs voor moet hebben?) of een tuktuk (voor een tuktuk moet je trouwens gewoon een autorijbewijs bezitten). Als je een rijbewijs hebt zou ik gewoon eens gaan kijken naar een leuk 2e hands autootje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk een tuk tuk of een bakfiets, of misschien een zijspan voor een motor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vermoed dat je hier wel iets mee kan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo`n bolderkar is natuurlijk weer veel te duur, want zodra zoiets "hip" gevonden word... dan weten ze de prijzen ook. Dus... ouwe fiets omkatten tot een soort van bakfiets. Een soort van een bak omheen bouwen van licht hout materiaal. Bij slecht weer is het minder, want zo vang je veel regen, maar dan kun je nog altijd een soort van afvoer fabriceren ;)
Denk bijvoorbeeld aan die leuke bouwsels van tv programma Ter land Ter zee en in de lucht!