Hoe lang is benzine houdbaar?

En is er nog verschil in hoe je het opslaat? In een jerrycan of in een vat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
8K

Het beste antwoord

Houdbare brandstoffen
Aspen zijn een houdbare motorbrandstoffen voor zowel 2- als 4-takt motoren. Deze brandstoffen zijn niet aan veroudering onderhevig en hebben een houdbaarheid van meer dan 10 jaar!

De 2-takt brandstof is reeds voor u gemengd en heeft dus de juiste mengverhouding voor uw machine. Dus geen vastlopers door verkeerde olie of het niet juist mengen van de vloeistoffen.

Los van de houdbaarheid kent Aspen nog enkele grote voordelen. Door de lage interne vervuiling dalen de onderhoudskosten aanzienlijk en kunt u er vanuit gaan dat u over bedrijfszeker materiaal kunt beschikken. Daarnaast kent Aspen een veel lagere uitstoot van schadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Benzine moet je niet te lang bewaren, zeker niet als het gebruikt wordt voor hoogtoerige machines, zoals bosmaaiers of kettingzagen etc. Wordt dan opeens een heel agressief goedje wat zomaar je zuiger of cylinder kan beschadigen.
Staat ook in elke gebruiksaanwijzing van dergelijke machines dat je de brandstof moet verwijderen als je het langere tijd niet gebruikt. (tuinmachines worden meestal maar enkele weken per jaar gebruikt en liggen dan weer te wachten op een volgend seizoen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benzine oxideert, je kunt zeggen het roest, net als ijzer in zekere zin... de houdbaarheidsdatum van 3 maanden is een goede maatstaf... Dan hangt het nog van de motor af waar je die benzine in wilt gebruiken hoe lang de benzine nog voldoet... Gebruik je een modelvliegtuig of een motorzaag e.d. dan is het niet meer geschikt na 3 maanden...