Spookrijder gesignaleerd. 'Haal niet in, blijf rechts rijden, en probeer door lichtsignalen de spookrijder te waarschuwen'. Verstandig?

Zou het niet veel veiliger om meteen de vluchtstrook op te zoeken en vanuit dáár de spookrijder te waarschuwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Het beste antwoord

Wat als de spookrijder het opeens beseft en vlak voordat ie jou naderd de vluchtstrook neemt ?
Of als iemand die spookrijder niet heeft opgemerkt een ravage achterlaat. Dan willen de hulpdiensten hun gebruikelijke baan van de vluchtstrook gebruiken.
Dat kan niet want die staat dan ook vol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vanaf de positie van de vluchtstrook is de kans kleiner dat de spookrijder je ziet. Hij ligt immers aan de verste zijde."Normaal" rechts blijven rijden en signalen geven is toch het beste!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst probeerde ik dat advies ook op te volgen, maar ze begonnen allemaal terug te flitsen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ook is het noodzaak om de nodige voorzichtigheid in acht te nemen gedurende je onverhoopt je voertuig moet verlaten op en in de buurt van een grote weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihhihihihihihihihihi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor +1
Ik acht de kans klein dat dit gaat werken. Behalve wanneer de spookrijder een mede spookrijder inhaalt...

Hiernaast kun je er vanuit gaan dat het rijden op de vluchtstrook en het oneigenlijk gebruikmaken van de vluchtstrook een boete van 250 euro kan opleveren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar moet de spookrijder dan rijden als hij wil vluchten voor de politie? Weet je wel hoe duur het is als je als spookrijder wordt aangehouden?