Als ik 2 auto´s heb en die zijn beiden door mijzelf verzekerd, wat gebeurt er dan als ik in de ene auto bijv. per ongeluk de andere aanrijdt?

Hoe gaat het dan met no-claim en eigen risico? De auto's staan immers beiden op mijn naam en zijn via mij verzekerd..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het niet verder vertellen, maar heb je dat gedaan...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.. want dan wist ik antwoord wel..
:-)

Het beste antwoord

De no-claim korting geldt voor de verzekerde, niet voor de auto die verzekerd is!

De schadevrije jaren staan op jou naam, als dan een schade claimt, ga je een paar treden omlaag.

Het feit dat beide auto's op jou naam staan maakt in dit geval niet uit.

Als je alleen WA bent verzekerd voor de auto die de aanrijding "veroorzaakt", wordt natuurlijk alleen de schade aan de andere auto vergoedt. Wanneer deze WA-Casco (All-Risk) is verzekerd, dan zijn beide schades gedekt. De dekking van de "aangereden" auto is niet van toepassing, de schade wordt geclaimd op de verzekering van de "veroorzakende" auto. Je eigen risico moet je in beide gevallen betalen (WA of WA-Casco dekking).

Als het een kleine schade is (zoals in reactie bij "mmm"), dan is het misschien een beter idee om de schade voor eigen rekening te nemen, misschien is dat voordeliger dan een lagere no-claim korting op beide auto's.

Dus als je van plan bent tegen je eigen auto aan te rijden, doe het dan met een auto die WA-Casco is verzekerd! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet je je eigen verzekering aanspreken. Zal alleen lukken als je all-risk hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
No-claim en eigen risico wordt net zo behandeld als was 't een auto van iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je eigen auto aanrijdt moet je wel heel stom zijn, blijf dan gelijk weg van een auto en ga met de fiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat nou voor een reactie? Stel: de ene auto staat voor de deur en jij rijd met de ander uit de garage e raakt de andere per ongeluk...zou zo maar eens kunnen toch.. of je vriend rijdt in de andere auto, jij rijd achter hem en hij moet remmen waardoor jij er achterop botst..
Als je geen antwoord weet kun je beter je reacties voor je houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit je beste antwoord is dat je kan bedenken, was het misschien een beter idee geweest om geen antwoord te geven. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Waar is de humor gebleven? Waarom zo serieus?
Van de vraag op zich moest ik al lachen, juist omdat het veel zaken kan impliceren.
Als je beide auto's op je eigen naam hebt staan en je partner rijdt er bv in en dan tegen de andere auto aan, zal er door de verzekeraar een onderzoek worden ingesteld. Als er een vermoeden is dat er opzet in het spel is (bv jullie zijn kwaad op elkaar en rijden op elkaar in) dan zal je de schade niet vergoed krijgen. Je bent dan geen goede vader (huismeester) geweest.

Als er geen opzet in het spel is dan verloopt de schade afwikkeling volgende de normale procedure. Het kost je dus deels je no-claim en 1x eigen risico