Waarom mogen scootmobiels (elektrische rolstoelen enz.) op de weg rijden? Waar dient dit de veiligheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Toevallig stond er vorige week een artikeltje in ons huis-aan-huis-krantje hierover : scootmobiels zijn te breed voor op het fietspad, en zouden daardoor een gevaar opleveren voor inhalers en tegemoetkomers.
Dus daarom is het voor iedereen veiliger als ze op straat rijden, waar meer ruimte is om ze te ontwijken bij inhalen en als je op ze af rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt liever aangereden door een fietser dan door een auto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een fietspad is niet de scootmobielrijder de zwakkere verkeersdeelnemer, maar de fietser. Ik wordt niet graag aangereden door een scootmobiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar scootmobiels mogen zowel op de stoep als het fietspad. En in de stad staat het fietspad gelijk aan de straat. Ofwel hier heb je dus mensen die op de straat rijden, gevaarlijk voor de auto's terwijl de stoep gewoon goed te doen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zo zou een scootmobiel gevaarlijk zijn voor auto's???
Je moet gewoon goed opletten als je in de stad autorijdt.
Wél zou ik ervoor willen pleiten, dat een scootmobilist meer reflexie-materiaal op z'n rug/achterkant plakt, want in de schemering zijn ze soms moeilijk te zien.....maar daar gaat de vraag niet over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist wel, want nu is een scootmobiel niet bevorderend voor de veiligheid.