Waarom zeggen sommige navigatie systemen " ga links op de rotonde" terwijl je alleen maar naar rechts kan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel navigatiesystemen heb je geprobeert dan?Ik heb zoiets met mijn Garmin nog niet meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ingebouwde (toyota) navigatie dame zegt Bij de volgende kruising naar links neem de derde of als die er niet is de tweede afslag. Op het scherm kun je dan zien dat het een rotonde is. Als je de rotonde nadert kun je dat trouwens ook zien...;)

Antwoorden (5)

Omdat bij rotonde de derde afslag rechts nemen verwarrender is voor sommige mensen en langer dan "links afslaan" is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het navigatie systeem bedoeld natuurlijk in zulke gevallen neem de rotonde drie kwart. Het probleem met GPS systemen is dat het enige wat ze zien de relatieve positie is van de auto op de aarde. Ze zien dus niet dat het een rotonde is dat moet allemaal geprogrameerd worden in een kaart. In dit soort gevallen was de kaartmaker dusdanig lui dat ze niet hebben geprogrammeerd dat een bepaalde plek een rotonde is. (of wat te zeggen bij een rotonde) In dat geval ziet hij de rotonde dus niets anders dan een kruising.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe sla je linksaf. Alleen door aanleg van de rotonde is dat niet echt meer te zien. Het navigatiesysteem zegt eigenlijk: "Ga bij de rotonde linksaf door de derde afslag rechts te nemen". Het is alleen een beetje anders geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik me kan herinneren zegt het apparaat: "Ga linksaf op de rotonde. Derde afslag." Dus kan aan mij liggen. Maar ik vind het erg verhelderend...

Maar heb de muziek veelal zo hard aan staan dat ik de 'domdom' geen een hoor. Gewoon een kwestie van je schermpje in het dashboard in de gaten houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien staat hij op belgische instellen.. hihi grapje. Ik kan me aleen maar voorstellen dat ze het hebben over: neem bij de rotonde de derde afslag?

Toegevoegd na 18 seconden:
instellingen bedoelde ik.