Wie weet wat de soort molentjes aan de hectometerpaaltjes langs de snelweg voor functie hebben?

het is een kruis van plastic (doorzichtig met gele uiteinden) aan een ijzerdraadje en het draait rond

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Het beste antwoord

Deze molentjes hebben als functie om dieren met weerkaatsend licht van de koplampen af te schrikken. Het schijnt zeer effectief te zijn bij overstekend wild, wat door het licht van te voren wordt 'gewaarschuwd'.

Het is een uitvinding van een Oostenrijkste firma en het bestaat uit een beugel, ketting en het molentje. Kosten per stuk zijn €8,00 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn het weer eens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt nog weleens ;)) Dank voor je plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed en volledig antwoord +1 (8 euro LOL)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@r2p2 Ik dacht dat het misschien wel aardig is om te weten als extra info :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de informatie, zo leer ik nog eens wat op goeie vraag. Ik heb deze molentjes nog nooit gezien :) +1