Hoe lang duurt het voor een pakketje uit Japan binnen is?

Ik heb online een horloge besteld uit Japan, ik vroeg me af hoe lang het doorgaans duurt voor een klein pakketje binnen is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
7.7K

Het beste antwoord

Dat kan alles tussen ongeveer een week en enkele maanden zijn, afhankelijk van de verzendwijze.

Gaat het op het eerstvolgende transportvliegtuig: ongeveer een week.
Gaat het op een boot: tot enkele maanden.

Soms is er een tussenweg, waarbij het meegaat op het eerstvolgende transportvliegtuig dat toevallig ruimte over heeft. Die optie wordt gebruikt als het sneller moet dan via de boot, maar het bedrijf niet de kosten wil betalen om wekelijks ruimte te reserveren voor transport naar de EU. Dan ligt het er maar net aan hoeveel geluk je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vanuit Japan weet ik het niet, maar vanuit India duurt het ongeveer een week. Waarschijnlijk duurt het vanuit Japan ook zoiets. Tenzij ze het niet via luchtpost versturen, dan kan het een hele tijd duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt voornamelijk af van de afstand van verzendadres tot aan het vliegveld. Vanaf het vliegveld kan je het aftellen. Als het uit een 'onherbergzaam gebied' komt, dan ben je afhankelijk van de dilligence totdat 'ie ooit in 'bewoond' gebied komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had bij je bestelling moeten regelen dat ze pas op dat moment de batterijen er in doen. Dan kon je meteen op je nieuwe Japanse horloge zien hoe lang de reis geduurd heeft. Volgende keer beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende tarieven voor superspeed, expressen en gewone zendingen bij de meeste couriers. Daar is ook incluis een on line tracabilty nr bij, waar je dus op elk moment weet waar je pakketje met de horloge zich bevindt. Tussen één week en een maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom hoe het pakketje is verstuurd. Met of zonder priority. Gaat het met de luchtpost of heel goedkoop met het vrachtschip. In het eerste geval zal het zo'n 10 dagen duren. Met de boot moet je toch algauw rekenen op een maand of 3 tot 6.