Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is de grens tussen de Verenigde Staten en Canada bepaald?

En dan doel ik op die rechte lijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"The present border originated with the Treaty of Paris in 1783, which ended the war between Great Britain and the separating colonies which would form the United States."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De grens heet "The International Boundary" en is de langste grenslijn ter wereld.
Hij is vastgesteld tijdens 'het verdrag van Parijs" in 1783.
Dit verdrag maakte een einde aan de oorlog tussen Groot Britannië en de rest van de omgevende kolonieën.
Ja hij is recht. Ze hebben gewoon een lijn getrokken.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Dat vroeg ik mij ook af: http://www.goeievraag.nl/vraag/staten-vs-netjes-afgebakend.7617 en ik koos dit als beste antwoord:

Voornamelijk doordat die staten niet op dezelfde manier zijn gevormd als de meeste soevereine landen die nu bestaan. In de meeste van die gevallen vormen natuurlijke barrières en goed verdedigbaar terrein de basis met wat aanpassingen door oorlogen en landjepik spelletjes.
Bij de vorming van veel staten van de VS zijn die grenzen heel arbitrair getrokken op basis van geografische lengte en breedte. Je moet de grens ergens trekken en ze hebben eigenlijk gewoon een lijn over de kaart getrokken. Je ziet sommige grenzen wel over natuurlijke barrières lopen hier en daar. Het is namelijk nogal gemakkelijk om een grens eenvoudig weg over een rivier heen te laten lopen. Dat maakt een grens eenvoudig zichtbaar. Maar dat was dan meer om praktische redenen dan om politieke, economische of militaire redenen zoals veruit de meeste grenzen op de wereld zijn gevormd.
Waarom zou je ook moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?
Bedenk dat zelfs de Nederlandse provincies hun grenzen om historisch militaire, politiek en economische redenen hebben. In de VS hebben de afzonderlijke staten nooit een dergelijk proces door gemaakt.

Aldus: Roepi-Roepi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt die rechte lijn, dan moet daar een liniaal voor gebruikt zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het eerst een rechte lijn was. Maar misschien zijn door meren de grens anders bepaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding