wat is een leuke vakantiebestemming?

mijn vriend en ik willen in de tweede helft van juni een week tot 10 dagen op vakantie. het probleem is alleen dat we echt niet weten waar we heen zullen gaan. we willen in elk geval een relax vakantie. dus een leuks (historisch) stadje aan zee of een meer waar we kunnen zwemmen, zonnen, winkelen, lekker eten en drinken en waar we kunnen genieten van de omgeving. het liefste zien we het ook niet te toeristisch.
zelf zaten we te denken aan griekenland maar het kan ook totaal wat anders worden.
de reden waarom ik dit vraag is omdat reisgidsen vaak alleen de top-toeristische plekken aanraden waar je in een groot pension met velen op elkaar zit en dat trekt ons toch niet zo.
dus weet je nog een leuke aanrader, laat het me weten!
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (12)

Ik zou eens kijken of er in Noord-Italië of Zwitersland iets is wat je leuk vindt. Daar zijn mooie meren, de zonkans is behoorlijk groot en de omgeving is rustgevend en vreselijk mooi. En over Italiaans eten hoef ik denk ik niets uit te leggen. Als je in Noord-Italië bent kan je uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Venetië of Verona.

Nu ik dit typ bedenk ik me ineens een andere geweldige bestemming: Kroatië! De stad Pula is erg mooi om te bezichtigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens op http://www.zoover.nl
kunnen kijken.
Hier kun je selecteren op verschillende criteria. Niet toeristisch is geen criteria, maar dat kun je er later bij de beschrijvingen van de verschillende plaatsen cq hotels wel uithalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook zeggen noord italie. Lago di Como is ontzettend mooi, een leuk appartementje aan het water huren en je hebt de beste vakantie van je leven. Super lekker eten, lekker weer, lekker zwemmen, ontzettende mooie omgeven enz.enz.
Als je iets minder wil uitgeven kun aan het lago maggiore gaan zitten, net zo mooi alleen iets grootschalliger.
(link even ter illustratie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rij gewoon naar zuid Frankrijk en pak her en der een leuke Chambre d' Hotes.
Hiervandaan kun je dan per dag uitstippelen wat je gaat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noord-Griekenland, schiereiland Sithonia is niet zo toeristisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al eerder genoemd, maar Noord-Italie is echt een aanrader! Het stadje Porlezza aan de Italiaanse zijde van het meer van Lugano gelegen is erg leuk, je hebt campings aan het meer.. zit vlakbij de grens naar Zwitserland. Het klimaar is heerlijk en je kunt zo met de trein vanuit Lugano een dagje naar Milaan, erg leuk!

luganochalets verhuurt daar mooie ruime chalets op de camping aan het meer..

Fijne vakantie!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trani, aan de oostkust van Italië. Zeer oude binnenstad. Veel café's en restaurants. Ook een paar disco's. Dicht bij zee.

Wij hebben een paar nachten doorgebracht in een heel oud voormalig klooster, midden in de oude binnenstad. Verzorging door een oud echtpaar (spreekt goed Engels).

De straatjes zijn er zo smal dat de politie rondrijdt in Smarts - compleet met zwaailicht en sirene.

Je kunt met de trein naar Bari en andere steden in de omgeving.

Andere mogelijkheid, waar veel mensen niet aan denken: Duitsland. Omgeving Gießen/Marburg, in het Lahndal. Zwemmen en kanovaren op de Lahn, een paar meren, historische stad. Gießen is een echte studentenstad, heel gezellig. Probeer daar beslist de Kanurutsche! Fietsen door het Lahndal. Veel bossen, heuvels met burchten erop, uitstapje naar Frankfurt. Sommerrodelbahn op de Hohe Rodskopf. En absoluut heerlijk eten, uiterst betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt naar Bulgarije gaan aan de Zwarte Zee. Dat is nog niet zo toeristisch, maar begint langzaam op te komen. Het is een goedkope vakantie, waarbij je ook aan je culturele trekken kunt komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is Aruba wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar Ayamonte, op de Spaans-Portugese grens.Met Ryanair naar Sevilla voor een paar euro,en met de bus naar Ayamonte.Niet te veel touristen, zee, strand, mooi weer , grote rivier en in de omgeving van alles te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, Porlezza, daar ben ik 4 keer geweest, echt een topper! Heel leuk dorpje aan een meer, de meeste campings daar zijn wel familiestichtings maar in camping Darna kun je een huisje huren recht naast een meer, ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Els, Ik heb goede ervaringen in Italië. Met name Umbrië en Toscane. Wij zoeken meestal ook een rustige omgeving waar cultuur en relaxen hand in hand gaan. Op zijn tijd shoppen en vooral lekker eten. Al jaren komen wij in de buurt van het Lago di Trasimeno in een familiehotel. Van daaruit kan je veel ondernemen, Montepuliciano, Sienna, Asssisi liggen op acceptabele afstand. Weer terug in je hotel wordt je verwend met een mooi zewmbad en vooral lekker eten van Nona Fernanda, deze dame op leeftijd brengt je alles wat lekker is op tafel. Locanda Poggioleone is ons favoriete zomeradres. In de tijd dat jullie gaan is het er rustig en heb je alle tijd om bij te komen.
Wil je meer weten over de tripjes tijdens onze laatste vakantie kijk dan eens op http://eddy-salute.blogspot.com/2008_08_01_archive.html.
Het hotel kan je rechtstreeks boeken via hun site, http://www.locandapoggioleone.it/
Ik wens jullie een fijne vakantie toe. waar jullie ook heen gaan.