Waar ligt de grens in een zee of oceaan?

Op welke plaats weet je b.v. wanneer de Noordzee ophoudt en Atlantische Oceaan wordt

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Antwoorden (5)

Omdat het geen territorium is is deze grens niet precies aangegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grenzen zijn door mensen bedacht en je kunt ze niet zien, tenzij er een rivier of gebergte als grenslijn is gekozen.
Een grens kun je meestal alleen zien als mensen er iets hebben gebouwd. (hekken, muren of douanegebouwen)
AWM
15 jaar geleden
Territoriale wateren die tot één land behoren eindigen 30 km uit de kust. Dit omdat de Politie, maar meestal de Marine van een bepaald land dan voortijdig kan ingrijpen bij een bepaalde situatie...

Uitzonderingen zijn het kanaal tussen Frankrijk en England, want dit is maar 44 km. En de Straat van Gibraltar, want de oversteek naar Marokko is maar 50 km...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kun je bepalen aan de hand van zeekaarten.
Aan de hand van de daar weergegeven breedte- en lengtegraden kun je wel redelijk zien waar het één overgaat in het andere.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op de scheidslijn.