Wat zou ik echt moeten zien als ik op vakantie ga naar Servie en dan in de buurt van Belgrado?

Van de zomer ga ik waarschijnlijk naar Servie met een interrail. Wat zou ik echt moeten zien in Servie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Mijn vrouw komt uit Nis, een stad meer naar het zuiden. Dit heeft ook een station, een mooie vestingwal uit de Ottomaanse tijd, een oud centrum. Buiten het centrum zijn er een skul-tower en Mediana, de resten van een oude stad. Buiten de stad is nog Niska-Banja, een Spa resort (helende bron), ook wel de moeite waard.

Wat je zeker moet doen in Servie: Pljeskovica eten! Dit is een lokale versie van een broodje hamburger, die ze overal langs de straat in kleine eettentjes verkopen. Nog beter is een Gourmanskom, die zijn nog groter. Prijs is c.a. 1 euro. Je mag zelf kiezen wat je er aan attributen op wil (kool, mayo, mosterd (senf), komkommer, tomaat (paradajsa).

For Belgrado, en meer Nis-info, zie onderstaande website. Veel plezier (lepo vreme!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nema na cemu!

Andere antwoorden (3)

de botanische tuin en het Tasmajdan park!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van 5 augustus tot 9 augustus is het Guca-festival. Er komen jaarlijks 600.000 mensen op af uit alle hoeken van de wereld. Dit zou je niet mogen missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar een lokale schietbaan gaan en voor een 10tje alle wapens uit testen. Dat is daar erg populair, en natuurlijk je eigen drank stoken.