Wij willen een rondreis maken door Afrika voor ca 2 weken en 3000 pp all-in. Iemand nog tips?

In eerste instantie wilden we naar Gambia maar daar dat blijkt toch wat te duur uit te pakken. Een paar steekwoorden van waar we naar op zoek zijn: donker/puur Afrika, afwisseling (van tentje naar boomhut, van jungle naar strand en van lopen/rondrijden naar ballonvaart) en avontuurlijk (m.u.z. van die landen met een negatief reisadvies). Een ander belangrijk steekwoord: betrouwbaar (reisorganisatie cq lokale uitvoering). We willen ergens in oktober gaan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
3.3K

Antwoorden (7)

Neem je camera en fototoestel mee.
Vergeet niet je pet en zonnebril.
Voor de rest: Enjoy your trip!!!

Toegevoegd op 22-04-2009 09:34:52
Eerst bestond alleen de vraag: "Wij willen een rondreis maken door Afrika voor ca 2 weken en 3000 pp all-in. Iemand nog tips?" zonder nadere uitleg. Na mijn antwoord is het nadere uitleg toegevoegd. Waardoor mijn antwoord niet van toegevoegde waarde heeft.

Toegevoegd op 22-04-2009 09:35:22
Wel mooi dat er nu bij komt te staan wanneer iets is toegevoegd. Great!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun je iets specifieker zijn over waar je ongeveer heen wilt en wat je ongeveer wilt gaan doen?
Afrika is heel groot en nogal verschillend qua landschappen.
Ook is er veel te doen. Zoek je meer cultuur of meer natuur of toch liever meer iets actiefs.

Ik ben nu in Afrika al in Zuid-Afrika, Namibie, Botswana, Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Uganda geweest en elk land was toch weer heel anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geniet er van. Zorg daarnaast dat je al inentingen hebt, bereid je goed voor, lees eens iets over de cultuur aldaar, wees op de hoogte van de landen aldaar. Maar zoals gezegd; geniet er vooral van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, ik heb een tip!

huur een scooter ! succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een scooter door Afrika?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo zie je tenminste alles en je voelt ook van alles! kortom sensatie !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zou ik eerder een crossmotor nemen met goede banden. Off road is op sommige plaatsen geen overbodige luxe.
Ik heb ooit twee Duitse motorrijders gezien op een parkeerplaats in Botswana, die 't hele stuk vanuit Europa hadden gereden :)
Zelf ben ik tweemaal meegeweest met een georganiseerde groepsreis van Wildlife Adventures en dat beviel prima. Engelssprekende lokale gidsen, goede kampeerlokaties en kleine groepen.
Vraag naar Kevin of Fiona Record.
Op sommige plaatsen kun je zelf een auto huren of je goed redden met openbaar vervoer, maar voor een eerste keer zou ik dat afraden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet te vroeg uit het vliegtuig stappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande site, wij hebben ook zoiets gedaan. Geweldige ervaring.