Als je een dag naar Brugge gaat, waar moet je dan beslist naar toe?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Het Gruuthuus museum. Een bezoek aan de tuin van de priester dichter Guido Gezelle in de Rolweg.(kent niemand) Zeker niet eten op de Markt. (duur en rommel) Het moderne rode Concertgebouw op het Zand. De Burg. De Zuidzandstraat (alleen voor shoppers) Het gloednieuwe Kempinski Hotel. En heel veel goede dure restaurants in de Guide Michelin. Alternatieven : goed en niet duur: De Roquefort , De Refter (beide Langestraat) en Brasserie Raymond (vol-au-vent, kalfslever, steak tartare) En als toemaat : verdwaal la,ngs de Reien. Alles in Brugge is op wandelafstand en er zijn weinig of geen pickpockets. Laat de wagen zeker aan het station. (veilig en niet te duur)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Proef vooral de sfeer en ga een paar bruine kroegjes langs, drink verschillende belgische biertjes en geniet van het heerlijke weer..
Het friet- en chocolade muzeum is opzich wel grappig, maar niet iets waar je spijt van krijgt als je het niet bezoekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben in Brugge altijd enorme fan van Het Schrijverke.... een restaurant dat echt heel lekker is.

Koop een doos bonbons, en ga gewoon ff op de markt zitten kijken naar alles wat er is.... heerlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eten in "de vlaamsche pot": leuke sfeer, lekker eten en betaalbaar (ook voor de lunch zeer geschikt: lekkere wafels met alles erop en eraan)

als je 's avonds nog een drankje en/of dansje wil doen is CatheDraak erg leuk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga gewoon lekker door het centrum slenteren, koop een doos bonbons voor het thuisfront, neem een terrasje. Het belangrijkste is om er lekker niets te hoeven doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een tochtje met een boot is mooi om de stad vanuit het water te zien.

En dan als je van bouwstijlen houdt. Omdat Brugge straat arm was is er weinig verbouwt en dus heel veel orgineel.

Overigens is er een foefje. Veel oude gevels hebben moderne gebouwen achter zich.

ga eten in een restaurant die NIET aan een hoofdstraat zit.
Ga een Straffe Hendrik proeven. (Bier)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar de hoeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een frietkot.
Er gaat niets boven echt belgisch frieten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je naar Brugge gaat moet je echt naar deze plek toe: (en wel zo snel mogelijk) thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het belangrijkste in Brugge is dat je de sfeer proeft
van deze oude, historische stad.
Gezellig in een cafeetje zitten en wat eten en drinken.
Vervelend zijn de restauranthouders die je binnen proberen te praten.