Zomervakantie. In Nederland blijven of toch weer vliegtuig, auto, trein of bus pakken naar elders?

Onlangs riep staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) ons op de komende zomervakantie toch vooral in Nederland door te brengen.

Dit in verband met het steunen van de eigen economie. Elke uit te geven euro is er immers een en deze kan wat hem betreft maar beter in Nederland blijven.

Bent u voornemens gehoor te geven aan zijn oproep of bepaalt u zelf wel waar u uw zuurverdiende vakantiegeld spendeert?

Wordt het een weekje bungalowen in Zeeland dit jaar of toch weer genieten van een viersterren resort op Bali. Kortom wat zijn uw vakantieplannen voor komende zomer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (10)

Lekker ver weg van Nederland blijven!!! Die graaiers in Den Haag eerst lekker alles de soep in laten lopen en dan op 'Jan met de pet' z'n geweten inpraten om de eigen economie maar even te helpen.

Vervolgens na drie weken regen chagrijnig terugkomen en vervolgens na 4 weken overspannen thuis zitten. Nee, die lui in Den Haag regelen het wel voor ons...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waddeneilanden ,maar niet omdat de staatssecretaris dit aanmoedigt,( is al besproken voordat de crisis zich openbaarde).
Trouwens, als je na deze oproep van men. Heemskerk nog een bugalow wilt reserveren in dit landje, kun je het nog wel eens moeilijk krijgen. Want de mooiste locaties zijn al gereserveerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het oproepen tot het houden van je vakantie in Nederland is omdat er een stagflatie gaande is die de regering op zo'n inefficiënte manier die mogelijk is wil doorbreken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle ministers die daarnaar gevraagd zijn blijken naar het buitenland te gaan.
Alleen Donner - en dat vind ik een heel eerlijk antwoord (ik ben het meestal NIET met hem eens) had een mooi antwoord op de vervolgvraag: "Maar hebt U dan geen slecht geweten wanneer U naar het buitenland gaat?" (Italië, meen ik). Donner: "Als calvinist heb ik over alles wat ik doe een slecht geweten."
Ik ben (gelukkig) geen calvinist, maar ik vond het antwoord wel een prijs waard: tien bonuspunten, in te wisselen bij OOnze Lieve Heer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kroatie! Met de auto... prachtig land!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dit maar raar. Buitenlanders komen toch ook gewoon naar Nederland. De crisis is een crisis van wereldformaat. We geven het toch wel uit, als het in de EU is profiteren we er meer van dan als het in Afrika gebeurd. En nog meer als we het op eigen bodem uitgeven.
De Nederlandse economie kan trouwens helemaal niet stabiliseren als het in de rest van de wereld ook niet gebeurd. We zijn een open economie, wat betekend dat we veel handel met het buitenland drijven. Als er in het buitenland een crisis is, dan merken wij dat ook.

Desalniettemin moeten we natuurlijk de economie blijven steunen, en waarschijnlijk is het idee van Heemskerk niet zo maar uit de lucht gegrepen. Hij en de rest van EZ zijn de domste niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij gaan lekker 3 weken naar Schotland. Hele jaar gewerkt dus heb het wel verdiend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vakantiegevoel is voor mij: Heerlijk ergens in het buitenland zijn met een mooie natuur; mooi weer met liefst zo min mogelijk Nederlanders om me heen. Verder vind ik het leuk dat de winkels er anders uitzien en dat er voor mij veel nieuwe cultuur te ontdekken is. Een paar weken in een heel andere omgeving een heel andere sfeer proeven. Dus Nederland??? Ik dacht het niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk moet iedereen zelf weten waar hij op vakantie gaat, en zeker als je toch niet uit je luie stoel komt zit je beter aan het zwembad van een 4-sterren hotel in het buitenland. Maar ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van de Nederlanders niet weet hoeveel mooie plekken er in ons eigen land zijn. Vaak komen we niet verder dan de snelweg van A naar B, maar neem eens een keer de 'toeristische route' dan kom je geweldige vakantiebestemmingen tegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik blijf al jaren in Nederland. Ik heb niet de behoefte om op reis te zijn door grote afstanden af te leggen of om tot rust te komen en te ontspannen ergens anders dan waar ik toch al ben. Ik maak van de plek waar mijn twee voeten staan, de mooiste plek op de wereld door die plek zo intensief mogelijk te beleven.
Dat kan thuis zijn in mijn eigen achtertuintje, of in één van Nederlands fraaie steden (want we hebben hele mooie steden), of op een voetpad dwars door een natuurgebied heen. Nederland biedt prachtige gelegenheden om te genieten en mijn eigen huis is een prima uitvalsbasis daarvoor.

De enige 'uitstapjes' die ik maak, zijn twee keer in het jaar een week een retraite in de Zen-Boeddhistische traditie. Een weekje in een klooster om me volledig aan contemplatie te kunnen wijden.

Dus: ja, ik bepaal zelf waar ik mijn vakantiegeld spendeer, en ja, ik blijf in Nederland. Het één sluit het ander zeker niet uit, namelijk.