Ik vind 'slim'' niet het juiste woord in je vraag. Je kunt namelijk altijd nog terug als je besluit om naar Canada te gaan. Vooral omdat je zo jong bent kan dit makkelijk. Je hebt nu nog niks of niet zoveel waar je rekening mee moet houden (kinderen etc) en ''later'' is dit misschien wel het geval.
Volgens mij weet je voor je zelf al wat je wilt en vraag je hier om bevestiging. Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat ligt er nogal aan, je persoonlijkheid, persoonlijke situatie. maar als je kan en wilt zou ik het zeker doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om Canada binnen te komen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Als je in Canada werkt kunt krijgen zou ik niet weten waarom je dit niet zou moeten doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja waarom niet als je heel graag naar Canada wil emigeren is het wel leuk. Maar als je geen familie heb is het niet leuk maar het hangt eraf of je heel graag naar Canada wil....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja waarom niet als je heel graag naar Canada wil emigeren is het wel leuk. Maar als je geen familie heb is het niet leuk maar het hangt eraf of je heel graag naar Canada wil....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Direct emigreren is misschien wel heel heftig.Ik zou zien of er werk naar je zin is,en dat een jaar of langer te doen.Kun je altijd nog zien of je wilt blijven,of je horizon ergens anders naar toe verplaatsen.Eventueel kun je altijd nog terugkeren naar Belgie.
Ikzelf heb dit 5 keer gedaan in een aantal jaren, en ben er wel wijzer van geworden.
Momenteel woon ik al 13 jaar in Portugal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft niks met slim te maken. Het gaat erom of je het geestelijk aan kan; een andere cultuur, nieuwe vrienden maken en je oude vrienden achterlaten, nieuwe school/werk, omgeving, en hoe is het gesteld met je heimwee? Elk begin is moeilijk, en het wordt zeker wennen, maar alleen door te proberen kom je erachter of jij thuis past in Canada.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als achttienjarige kan je best emigreren. Maar ik zou ervoor zorgen dat ik een grote financiële reserve zou hebben, voordat ik zou vertrekken, want er komen altijd onverwachte kosten bij kijken. Ook zou ik ervoor zorgen dat je altijd nog terecht kan bij mensen in Nederland, als het erg zou tegenvallen en je snel weer terug wil.
Antoni
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En hoeveel € noem jij een grote financiële reserve? En overigens zou ik altijd nog bij mijn ouders terecht kunnen, mocht ik het er echt niet naar mijn zin krijgen.
Antoni
15 jaar geleden
Dat is moeilijk in te schatten. Het is erg afhankelijk van je eigen uitgavenpatroon. In ieder geval voldoende geld voor een terugreis. Dat lijkt mij het minimum.
Als je voor iets op de loop gaat is het niet slim want om het even wat het is, het zal je altijd inhalen.Maar als je de wereld wil zien denk ik dat Canada geen slecht begin is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je met op de loop gaan? En ik wil niet de hele wereld zien. Alleen Canada. En later ook Amerika!
ligt eraan hoe je in het leven staat..maar als je 18 jaar bent zeg ik : Doen!!....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Canada lijkt in veel dingen op Amerika, dus je moet daar wel open voor staan. De cultuur is heel anders, dat kan je goed of slecht vallen. Maar je kunt altijd terug, zeker wanneer je er nog maar een paar jaar bent. En dan is het internationale ervaring, dat is nooit weg.
Er op de bonnefooi heen gaan is wellicht niet zo snugger (hoewel, wel een avontuur), maar als je een concreet aanbod hebt met werk en woonruimte, dan zou ik het overwegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker doen!! (nou ja emigreren daar zou ik even mee wachten, ga eerst maar eens kijken hoe het je bevalt) prachtig land. Wellicht dat je wat betreft werk je alvast kan aanmelden voor de aankomende olympische winterspelen in Vancouver! Whistler is een fantastisch (wintersport) stadje, vlakbij Vancouver hoog in de bergen, waar de geskied gaat worden, tijdens de olympische spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij twijfel: nooit doen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ohh ik twijfel zeker niet !!
Als ik NU 18 was, zou ik het zeker doen.
Maarja dat is alweer een tijdje geleden....
Ben er enkele keren geweest en vind het een prachtig land.