Waarom zijn Spanje, Italië en Frankrijk de meest populaire vakantielanden?

Wat is daar de reden van? Zijn Hollanders zo verzot op hete temperaturen? Houden Hollanders zoveel van strand en zee?

Ik kan zelf absoluut niet tegen hitte en hang-/stapvakanties. Ik wil er elke dag op uit en zoveel mogelijk zien en beleven. Is het grote deel van Nederland echt zo gek op warme vakantielanden, of ben ik een uitzondering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4.4K

Antwoorden (11)

Het mooie weer, en een nog redelijk te af te leggen afstand, en ja kennelijk zijn een aantal mensen er zo dol op, na een winter in dit kikkerlandje. Maar ik ga persoonlijk ook meer voor het avontuur dan 14 dagen bakken op het strand en naar de Friet van Piet op de Boulevard (of nog erger de all inclusive met animatie voor de kinderen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de meeste zijn verzot op de zon en warme temperaturen, die mensen vluchten, in hun vakantie, naar het zuiden om daar in de zon te bakken, lekker te luieren en er een borreltje bij drinken..

Toegevoegd na 7 minuten:
Ikzelf doe net zo mee, in mei twee weken en in september drie weken in Turkije. Lekker van de zon genieten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor je bent geen uitzondering..
Zelf ga ik altijd in Juni naar Spanje..dan is het nog net niet bloedverziekend heet..dus gewoon lekker..
En waarom ik spanje geweldig vind is omdat ik altijd weer even het gevoel heb thuis te komen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je meest populaire vakantielanden overzichtje is niet geheel compleet:
TOP 10 Vakantie bestemmingen Nederlanders.
1. Frankrijk : 2.370.000 bezoekers
2. Duitsland : 1.880.000 bezoekers
3. Spanje : 1.730.000 bezoekers
4. Oostenrijk : 1.070.000 bezoekers
5. Belgie : 970.000 bezoekers
6. Italie : 950.000 bezoekers
7.Turkije : 760.000 bezoekers
8.Griekenland : 730. 000 bezoekers
9.Tsjechie : 380.00 bezoekers
10.Verenigde Staten : 379.000 bezoekers

Kortom: het zal niet alleen te maken hebben met de temperatuur. Zuid-Frankrijk zal weliswaar warm zijn, maar in het noorden scheelt het klimaat niet heel veel met Nederland. Duitsland, Oostenrijk en Belgie zijn nu ook niet bepaald echt "tropische" bestemmingen.

En nee, jij bent geen uitzondering. Mijn absolute droombestemming valt nu ook niet bepaald op door de hoge temperaturen (Antarctica).
Het warme hoeft voor mij niet, liever zie ik veel/beleef ik veel. Bakken op een strand heb ik na één middag wel gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga erg graag naar Frankrijk. Maar de meeste Fransen vindt ik erg arrogante onprettige mensen.
Soms is het jammer dat er Fransen wonen.
Maar goed wij als Nl hebben ook een reputatie.

Ik ga naar Frankrijk omdat ik er van de zaken die ik leuk vindt veel vindt.:
Natuur, Rust, Ruimte, Mooi weer niet te heet, lekker eten, lekker drinken. niet te ver weg. Ik ga soms voor de kids naar een uitgebreide camping en de andere keer naar een wat meer op de natuur gerichte camping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de winter is het er helemaal niet warm hoor.

In die landen die jij opnoemt is 100x zoveel te zien als in Nederland, snap dus eigenlijk niets van je opmerking over hangvakanties.

Maar goed je vraag :

De gemiddelde Nederland gaat graag kijken naar en ervaren wat hij thuis absoluut niet wil hebben: kleur in de straat, kleur op huizen, sfeer, uitbundige en gastvrije mensen, traditie's gebaseerd op Christelijk geloof, gevaarlijke gewoontes, minder regels, geluk met non-materialistische zaken, slechte wegen, goed bedienend personeel, goed eten voor weinig drank inclusief...... etc. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn jaren achter elkaar in Nederland op vakantie gegaan met de kinderen. Op zich leuk, maar je bent altijd afhankelijk van het weer. Vaak hebben we het meegemaakt dat we toch slecht weer hadden en persoonlijk vind ik dat een belangrijke factor op vakantie.
Afgelopen zomer hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we voor het eerst op vakantie geweest naar Spanje. Met de bus. Wat een openbaring!
We hebben alle dagen mooi weer gehad, alle dagen zon.
Heerlijk gewoon! Bovendien is Spanje, in vergelijking met Nederland, helemaal niet duur. Ga eens aan de boulevard van Scheveningen zitten en bestel daar een kop koffie. Aan de boulevard van Blanes kost een kopje koffie tussen 1,40 en 1,70 euro. En zet eens een weekje Centerparcs in het hoogseizoen af tegen een half-pension hotel in Blanes qua prijs. En in Centerparcs heb je dan nog niet eens gegeten hè?
De aantrekkelijkheid in een land als Spanje zit er ook in dat je hier toch betrekkelijk goedkoop kunt komen (met de bus bijvoorbeeld).
En in ons geval is het zo dat we twee kleine kinderen hebben en dan is er toch minder behoefte om er iedere dag op uit te trekken. Een aantal dagen zee, strand, zwembad en speeltuin/animatie rondom het hotel is dan ook prima. En dat met lekker weer erbij, wat wil je nog meer. Dat moet je in Nederland maar afwachten iedere dag. Wij weten in ieder geval waar we aankomende zomer weer naartoe gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Min of meer weer bestendig en op een redelijke afstand.
De prijs - kwaliteit verhouding heeft ook altijd een rol gespeeld maar is nu minder.
Voor de groep oudere is het ook interessant omdat zij buiten de de massale vakanties veel voor en najaar weken kunnen benutten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vacantie plek ligt steevast in Hongarije,het klimaat is er net zoals in spanje.
Wat natuur betreft heel veel te zien,de prijzen vallen voor ons Nederlanders enorm mee,wat eten en drinken betreft.
Ik kies niet voor grote steden ,maar voor landelijk,de dorpen trekken mij enorm aan waar je ook nog eens met de lokale bevolking in contact komt.
Ik heb geen problemen met hitte,dan zoek ik wel verkoeling op,een grote parasol,met een goed boek,en ik heb de hele dag niks anders nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mediterrane sfeer, het licht, de natuur en de bezienswaardigheden. Wat de hitte betreft: je hoeft toch niet perse in het hoogseizoen te gaan, dan zul je mij er ook niet vinden. En hangen/stappen doe ik er ook niet. Je kunt er sportief bezig zijn, wandelen in de bergen en zoveel sporten bedrijven als je maar wilt.

Erg kortzichtig om iedereen die deze landen bezoekt over een kam te scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die drie landen hebben zoveel te bieden, dat voor iedereen een reden te vinden is waarom het zo geliefd is.

Culinear, geschiedenis, natuur, cultuur en daarbij het klimaat.

Het is uberhaupt onmogelijk om deze drie landen in één zin te noemen, het binnenland van Spanje en het Aosta dal in Italie zijn toch echt heel verschillend.