Hoe rijden de treinen in Belgie met dit weer, is het daar net zo'n chaos als hier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou wel in je hoofd dat Nederland 1 van de drukste spoornetwerken van heel de wereld heeft. Dus als er iets mis gaat, hebben veel treinen er last van. Om veel gedoe te voorkomen, laten ze minder treinen rijden, zodat als er iets mis gaat er meer treinen toch door kunnen rijden en om 'file' te voorkomen, wat er afgelopen donderdag wel was.

Het beste antwoord

Gisteren gezien dat alles in België op tijd rijdt.

Als ik het goed begrepen heb komt dat door:
1. Een goede signalering van aankomend slecht weer,
waardoor een winterplan in werking treedt en
medewerkers eerder aanvangen om alles
te kunnen starten/checken
2. Wisselverwarming op alle wissels
3. Wisselverwarming op electriciteit.
In Nederland worden veel wissels m.b.v. gas
verwarmd (door de grote hoeveelheid gas in Nederland
leek dat een logische keuze), maar regelmatig
dooft de vlam bij een wissel, wat alsnog vastvriezen
veroorzaakt. Nier bedrijfszeker dus, die
wisselverwarming op gas.
4. Een minder complex spoorwegnet dan Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Hier in Belgie rijden alle treinen en bussen deze maandag stipt. Ook de auto's kunnen prima door. Toch is hier zeker evenveel sneeuw gevallen als in de Randstad, in totaal ruim 20 cm. Het is uiteindelijk gewoon een kwestie van inzet en willen aanpakken."
AWM
14 jaar geleden
Ze rijden daar gewoon volgens schema. Terwijl daar ook veel sneeuw is gevallen. Trek je conclusie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was helemaal niet zo dat alles prima verliep.Veel treinen hadden vertraging, er waren er ook een deel afgeschaft.Maar we zijn hier al wat gewoon.