Wat is een goed bergachtig gebied om naartoe te gaan voor de beginnende bergwandelaar?

Niet te moeilijk en mooi?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel echt bergen en geen heuvels.

Toegevoegd na 6 dagen:
IEDEREEN BEDANKT VOOR ALLE WAARDEVOLLE ANTWOORDEN!!

14 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

De Ardennen inderdaad en sommige delen van Oostenrijk en Frankrijk. Kijk eens op de site van reisorganisatie SNP. (www.snp.nl) die geven bij hun reizen aan hoe moeilijk een reis is, kan je mooi uit afleiden waar je heen kunt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

De Veluwe...

En voor de vergevorderde beginneling: Zuid-Limburg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte bergen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh Himalayas dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets er tussenin?
De Belgische Ardennen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn geen bergen, maar heuvels.
Oostenrijk, daar heb ik gewandeld en dat was uitstekend te doen. Dichterbij zou ik de Ardennen zeggen, maar daar heb ik verder geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwitserland. Zo lang je maar op de paden blijft. En goede wandelkaarten kopen. Kost een paar centen...

Toegevoegd na 22 minuten:
Een makkelijke, maar hele mooie wandeling bijvoorbeeld: om het Mattmark meer heen lopen (niet ver van Saasfee/Saasgrund.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Axarquía, ongeveer 60 km ten noordoosten van Málaga (Spanje-Andalusië).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
wauw, mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hè .... daar hebben wij een huis. Kan niet wachten tot we er weer naar toe kunnen. Vooral in voor en na seizoen is het er heerlijk en prachtig :-)
Je kan er echt lekker wandelen, van zwaar en gemiddeld tot licht. Net wat je aankan.
In Bulgarije zijn diverse gebergten die geschikt zijn. Het Rodopi-gebergte (tot 2000 m) ligt volledig onder de boomgrens. De paden lopen door grote bossen en zijn niet steil. Het Rila-gebergte (tot 3000 m) is rostachtig (maar niet ruig) met mooie meren. In beide gebergten zijn de routes goed gemarkeerd en zijn er veel berghutten. De taal hoeft geen probleem te zijn, omdat er in de berghutten altijd wel een andere wandelaar is die Duits of Engels kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als beginnende bergwandelaar kan ik je het Zugspitz-dal in Oostenrijk aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn, als beginnende bergwandelaars, een paar jaar geleden naar Italië gegaan. Sud Tirol, tussen Bolzano en Merano. Een prachtig gebied!
De paden zijn heel goed aangegeven zowel met paaltjes als op de hoogtekaarten. Deze kun je makkelijk kopen bij de plaatselijke VVV's.
Dat moet je so-wie-so doen waar je ook van plan bent te gaan wandelen: kaarten kopen! Daar staat precies aangegeven wat voor soort wandeleing het is: voor gevorderden of beginners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zou je denken van La Gomera:wij hebben een website, waarop je veel kan lezen en zien over dit prachtige Canarische eiland: eenspeldindehooiberg.web-log.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hoge Tatra, op de grens van Slowakije en Polen. Prachtig, overzichtelijk, niet te moeilijk, een alpien gebergtetje op zakformaat en ook nog goedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebied "Bohemen" in Tsjechië is erg mooi!