Wat moet ik, buiten de toeristische trekpleisters, vooral niet missen, als ik op vakantie zou gaan naar Barcelona?

AANVULLING NA NEGEN ANTWOORDEN: Let op: Ik heb de bekendste dingen in Barcelona al gezien zoals de Sagrada Familia, het Park Güell en de Ramblas. Wat moet ik zeker nog zien, wat niet in iedere reisgids staat?

MIJN REACTIE OP ALLE GEGEVEN ZESTIEN ANTWOORDEN, VÓÓR HET SLUITEN VAN DE VRAAG: Dank voor al jullie suggesties. Ik heb veel ideeën opgedaan voor een nieuwe reis naar Barcelona. Ik kies het antwoord over het wassenbeeldenmuseum als beste antwoord, omdat ik daar nog nooit iets over had gehoord of gelezen. Het lijkt mij echt leuk dit te gaan bezoeken. De ideeën voor goede restaurants houd ik achter de hand.

Antoni
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

het wassenbeeldenmuseum
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik dacht eerst dat je een grap maakte, maar na een korte zoektocht op Internet, weet ik dat het serieus is. Er is echt een wassenbeeldenmuseum in Barcelona. Leuke suggestie! Dankjewel!

Andere antwoorden (15)

Ga alle kleine steegjes en straten in. Daar kom je het echte dagelijkse leven tegen. Daar een hapje eten is ook een totaal andere ervaring... een ervaring die je de hele vakantie blijft herhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Huur een fiets!!!! Dat is echt de beste manier om barcelona te bekijken. net als de vorige post ben ik het eens met het bekijken van de oude kleine straatjes. Neem de tijd om kleine parkjes te bezichtigen. Ga gewoon ergens zitten en kijk om je heen. Dat is de manier om het echte Barcelona te proeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraagt om een toeristische trekpleister. Volgens mij is een bezoek aan Barcelona niet compleet als je niet het e.e.a. van Gaudi hebt gezien, de beroemde architect van Barcelona. Ik kan je vooral Park Güell aanbevelen, maar als je tijd hebt zou ik meer gaan bekijken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik vraag juist niet om toeristische trekpleisters, maar om dingen die ik kan gaan bekijken of gaan doen, als ik de bekende dingen, zoals die van Gaudi bijvoorbeeld, al heb bezocht. Park Güell vond ik overigens erg mooi, daar heb je gelijk in. Sorry, als mijn vraag onduidelijk was. Ik ben benieuwd of je nog andere leuke dingen weet om te bezoeken of te doen in Barcelona.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, goed gesteld, mar slordig gelezen. Excuses.
Als je naar Barcelona gaat. Moet je Gaudi zien.
De Sagrada familia, Ramblas (Vooral alles ernaast) en loop de kleine straatjes in.

Maar neem een dagticket op de bus.
Die maakt een toeristische ronde en je kan overal uitstappen en weer opstappen.
Je krijgt een idnruk van d estand en kan dan bepalen wat je wil zien. Is het niks stap je weer op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
-Een concert in Palau de la Musica Catalana.
-Font Magica (fontein met muziek en lichtshow op bepaalde tijden).
-Luz de Gas, restaurant op een boot in de haven Port Vell: zeker doen bij mooi weer, het bovenste dek, flesje cava met tapas!
-een gratis rondleiding in het Picasso museum (op bepaalde tijden, van te voren reserveren!)

En gewoon ronddwalen in de kleine straatjes van de wijk Bario Gotico (bij de Ramblas).

En als je van lezen houdt, lees dan van te voren het boek De schaduw van de wind van
Carlos Ruiz Zafon. Mocht je daarna nieuwsgierig zijn naar de verschillende lokaties in dit boek: De schaduw van de wind reisgids van Sabine Burger-Schwarz, Nelleke Geel & A. Schwarz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met bus turistic kan je een mooie tour door de stad heen maken. Je komt langs verschillende hotspots zoals Sagrada Familia, Casa batllo en la Pedrera.
Ook kun je de Santa Caterina Market bezoeken, met allerlei streeklekkernijen (je kunt hier ook lekker ontbijten). Leuke restaurants, winkels etc. vind je in de wijk Barri Gòttic. Deze wijk heeft gezellige smalle steegjes en is weer is wat anders dan de bekende straat Ramblas.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Flaneren op de Ramblas in niet toeristische outfit en drinken van de fontein de Canaletas (dan kom je zeker terug)
Verdwalen in de barrio gothico ( gotische wijk van de kathedraal)
Een authentiek restaurant binnnenstappen en "Pan Catalan"eten.
twintig woorden catalaans leren : sis plau (= por favor)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Sagrada Familia mag je natuurlijk niet missen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een aanvulling op eerder lijstje: Ga eens de Montjuic op. Als je met de funicular naar boven gaat (vanaf metro Parallel, gebruik een gewoon metrokaartje of nog beter T10), dan kom je vlakbij Jardí Joan Brossa, een park/tuin met allerlei zaken die met geluid te maken hebben. Leuk om doorheen te lopen, te experimenteren en van het uitzicht te genieten. Als je eruit komt kun je nog wat verder doorlopen voor een mooi uitzicht op de haven, vlakbij een tussenstation van de kabelbaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het restaurant los Caracoles- Barcalona. straat Escudellers 14 mag je niet missen geloof me verder moet je niet teveel betalen voor de reis vergelijk hem eerst op de onafhankelijke reis site http://www.olezo.nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar het uitgaanscentrum in de haven, allemaal tequilla barretjes enzo, super mooi op een soort eiland in de haven, moet je over een grote houten brug en vlonders, zitten lichten in het water wat kraak helder is en je kan er de haaien zien zwemmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het stadion van FC Barcelona, Camp Nou.
Ook als je geen voetballiefhebber bent.
Ongelofelijk imposant.
Wat ook indrukwekkend is, is de begraafplaats boven op Montjuic.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou me zeker inschrijven bij www.couchsurfing.com en bij mensen thuis gaan slapen, super!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn heel veel flaten en huizen met rare vormen, volgens ook ontworpen door Gaudi. ik weet niet meer waar precies, want het is best lang gelen, maar wel ergens bij de Sagrada Famillia.