hoe vroeg van tevoren pakken jullie je tas in als je op vakantie gaat?

is het vroeg om je tas 3 dagen van te voren je tas in te pakken?

Toegevoegd na 29 seconden:
hoe vroeg pakken jullie je tas?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.6K

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd vaak al een week van tevoren *blush*

Doodsbang om wat te vergeten, komt het er meestal op neer dat ik op het laatst nog weer van alles in moet pakken wat ondertussen nog gebruikt moest worden :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (27)

Meestal pak ik mijn tas de avond van tevoren in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De avond van tevoren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begin een dag of drie, vier van tevoren een lijstje te maken, en de dagen erna verzamel ik rustig aan alles wat er op staat.
dan hoef ik voor vertrek alleen nog wat toiletspulletjes in te pakken.
14 jaar geleden
Net van te voren en ik pak die zeer slordig in...

Waarom omdat slordig inpakken meer volume inneemt en als ik daar ben is het toch meteen een chaos, dus dan blijft alles in mijn koffer passen... Daar heb ik goed over nagedacht...

Dus NET voordat ik wegga pak ik dat koffer in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst een lijstje maken, iedere keer wanneer me weer wat in de gedachten schiet er snel nog even bij op zetten.
De koffer zelf pak ik een paar dagen van te voren in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet het lijstje in de pc dan is dat handig voor de volgende keer, doen wij ook altijd. En vergeten we niets. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor de tip Lora!
Ha, die Gast11028;

De avond voor vertrek is me vroeg genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal doe ik het in etappes. De zaken die ik thuis niet nodig heb maar wel op vakantie gaan 3 dagen van tevoren al in de koffer en zo gaat beetje voor beetje alles erin. De avond van tevoren is alles ingepakt behalve dingen die ik smorgens nog nodig heb (scheermesjes enzo).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n drie dagen van tevoren maak ik een lijstje en stop alvast wat dingen in de tas die ik in de tussentijd niet meer nodig heb. Zo kan ik nog het een en ander kopen of op mijn gemak zoeken ipv de hit overhoop te halen omdat ik het niet kan vinden;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
hit=hut
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom.?
Iedereen heeft daar een eigen schema voor.
Ik heb een schema dat wil je niet weten...
Leg wel in de loop van de week op het logeerbed vast spullen neer.
Zo groeit het vanzelf. De laatste avond inpakken en op de vertrek dag de restjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik graai een dag van tevoren wel in, of dezelfde dag nog als ik s middags weg ga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat afhankelijk hoelang ik op vakantie ga. Hoe langer de vakantie, hoe langer ik van tevoren begin met pakken; omdat ik meer nodig hebben dan wanneer ik maar enkele dagen van huis ga.

Gezien het feit dat ik bij weken vakantie me niet kan voorstellen wat voor weer het over 3 weken zal zijn, moet ik dus meerdere mogelijkheden voor kleding bedenken. Het kan vriezen, het kan dooien maar wie weet schijnt de zon opeens :)
Dus dan heb ik meer nodig en moet ik langer nadenken wat ik allemaal mee moet nemen. Het kan dus wel voorkomen als ik 3 weken wegga, ik 3 weken vooraf al begin met pakken.

Als ik een lang weekend wegga kan dat ook enkele uren vooraf zijn, al zal dit bij mij niet vaak voorkomen omdat ik echt een controlfreak ben die niet wil dat ze iets vergeet. Dus liever 10x in mijn hoofd het lijstje checken; wat niet mogelijk is als ik pas enkele uren vooraf mijn tas ga pakken omdat ik dan geen tijd meer heb voor de extra check. Vermoeiend he?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik het liefst een uur van te voren, maar dat staat mijn vriendin niet toe! Dus ik doe het dan maar de avond ervoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat is iets dat ik altijd zo lang mogelijk uitstel. Mijn record is 45 minuten voor vertrek, maar daar werd ik bij nader inzien toch niet echt vrolijk van (had enkele bruikbare dingen gewoon nog in de kast laten liggen... en een buitenland met drop is wel lekkerder, om over de blarenpleisters nog maar te zwijgen).

Gemiddeld doe ik het de avond van tevoren of, zoals vorige maand, als ik 's avonds vlieg dan doe ik het zo rond lunchtijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin minstens een dag van te voren met inpakken. Dan heb ik mijn lijst klaar en alle spullen die ik nog kopen moest. De dag van vertrek check ik alles nog één á twee keer haha, ik ben altijd zo bang dat ik wat vergeet :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De spullen die 'k niet veel gebruik maar toch meeneem in de week voor dat ik weg ga. De rest de avond ervoor of de dag dat 'k weg ga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ik een "checklist reis " heb gemaakt is het gemakkelijk. Avond van tevoren voldoet.

Alleen tandenborstels , scheerspullen , wekkertje de volgende ochtend , logischerwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wintersport tas staat altijd al klaar. Gewassen en gestreken gaat het gelijk weer de grote gesloten tas in, lekker stuk zeep erin. En als we op vakantie gaan pakken we deze, de laatste toiletartikelen erin, en we kunnen zo gaan.

Maar ik zelf ben geen type om alles tot het laatste moment uit te stellen, doe dat meestal dan 2 dagen voor die tijd.

We hebben een standaard lijst in de pc staan voor de wintersport en zomervakantie wat er allemaal mee moet. We printen deze uit, pakken het vinken het af en zijn heel snel klaar en zo hebben we geen stress.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pak direkt na de vakantie mijn koffer in - laat hem wel open staan anders word het muf - en waarom doe ik dat?
Gewoon om het feit dat ik dan precies weet wat er de afgelopen vakantie is vergeten of is mis gegaan. Als alternatief kun je er in plaats van het artikel wat je in wilt pakken er een briefje inleggen en dan net TWEE dagen voor je op reis gaat echt de spullen er in leggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laatste uur pas,omdat mijn koffer als laatste in mijn bus gaat.
verder ga ik al 12 jaar naar dezelfde plaats en daar heb ik ook nog kleding en dergelijke liggen.
Dus een kleingheidje vergeten is niet echt een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo laat mogelijk, zodat ik er dan zo kort mogelijk mee bezig ben en meer tijd heb voor andere dingen. Nu reis ik zeer veel dus weet precies wat ik nodig heb en het ligt altijd al klaar eigenlijk. Soms besluit ik ineens om binnen 24 uur te vertrekken naar de bergen voor een paar weken. Ik ben er dus van te vooren altijd op voorbereid om te kunnen vertrekken. Wat bij mij helpt is het volgende:

Denk dit in je hoofd:

Wat is belangrijk met reizen?
Paspoort, visa, medisch paspoort, ouders en partner op de hoogte stellen van vakantieadres voor noodgevallen, fototoestel, telefoon oplader, wekker, eten en drinken voor onderweg, oordopjes om te slapen tijdens het reizen, zonnebril en pet. (regel iemand voor je huisdier als je die hebt.

Hoeveel dagen ga ik?
14 dagen?

- 15 keer: t-shirts, sokken, onderbroeken, 2 overhemden, 3 broeken, genoeg warme kleding. 1 jas is genoeg en die doe je aan. ga je langer als 2 weken. koop dan een potje handwas middel of ga daar naar een wasmachine.

- tandenborstel, tandpasta, kam, luchtje de rest krijg je in je hotel gratis of koop je daar

dit duurt nooit langer dan 20 minuten, (30 minuten inclusief snowboardspullen) ik snap niet waarom mensen 50 kilo mee nemen soms. Hoe minder je mee neemt hoe minder je nodig hebt. Meer reistips? vraag t maar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zo laat mogelijk en zo weinig mogelijk, wat ik echt nodig heb koop ik daar wel. Scheelt alleen al tijd bij het inchecken op Schiphol. Voor mij is meestal handbagage voloende, terug iets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dag van te voren snel inpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij pakken em niet uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dag van tevoren. Waar ik wel altijd even over na denk, is of ik nog extra was moet draaien. Als alles op z'n plaats ligt is het binnen 2 uur gepiept, ook voor een gezin van 5 personen dat kampeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel te vroeg ; dan heb je de helft van de dingen nog nodig.
Ik begin gewoon op tijd met een lijst maken van alle dingen die ik nodig heb en wat waarin moet (in wiens koffer of in welk deel van de auto/aanhanger), koop bij wat er nog gekocht moet worden, en de avond voor we vertrekken (of de ochtend voor de middag dag we vertrekken) pak ik alle koffers in en pakken we samen de auto en de aanhanger in.
Dan praat ik natuurlijk wel over een lange kampeervakantie met vier personen. Voor een weekje of weekendje in mijn eentje in een hotel heb ik aan tien minuten vantevoren meer dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort vantevoren. en ik maak me niet druk als ik iets ben vergeten. want er zijn maar heel weinig plaatsen ter wereld waar je neit alles kan kopen dat je nodig hebt. Tenzij je met een boot de wereld over gaat. dan is het raadzaam om wel alles bij je te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pak een uur van tevoren in.