Ik wil zo graag een keer naar zo'n echt wit, bounty-palmeneiland. Welk paradijsje raden jullie me aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Cryofiel
14 jaar geleden
Schiermonnikoog. Wel je eigen palm meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pattycon: mag ik met je mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy1985: Kun je een palm dragen?

Het beste antwoord

Prijs kwaliteit verhouding zou ik je de Dominicaanse Republiek aanraden.

Ik was er zelf 3x, op Isla Margaritha 1x. Ik vond de Dominicaanse Republiek qua bounty strand en uitermate luxe verwennerij toch beter. Het gaat dan wel om een typische verwen vakantie met lekker uitgebreid eten aan het strand en veel strand activiteiten.

Als je gewend bent om een actievere vakantie te houden kan ik je Pipa in Brazilie aanraden. Daar kun je in de ochtend zwemmen tussen de wilde dolfijnen (dus geen gevangen en getrainde dolfijnen uit een bassin); een hele aparte ervaring. De stranden zijn er echter niet zo bounty als in de Dominicaanse Republiek en het eten is ook niet zo uitgebreid. Voordeel hiervan is wel dat je niet gebonden bent aan de luxe resorts maar in een plaatselijk restaurantje kan eten met de bevolking en de cultuur kunt opsnuiven. Er zijn overigens wel vele soorten stranden daar in de buurt, zo heb je dus het dolfijnenstrand, maar is er ook een schildpaddenstrand (beschermd en ieder jaar komen hier schildpadden hun eieren leggen) en een dorpje verderop in Tibau do Sul is het strand ook heel aangenaam en toch wel weer een beetje meer bounty.

Het is dus belangrijk om vooraf een keus te maken wat je precies wilt; een actieve en cultuurproevende vakantie of luie verwen strandvakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de malediven!!
prachtige eilandjes met schitterende koraalriffen er omheen, heerlijk eten, en personeel wat je behandelt als een prinses!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En voor het gemak vergeet je de muggen?
Rieneke1
14 jaar geleden
wat me bijstaat heb ik geen last van muggen gehad xinix, ik vond het er echt een paradijsje!
Tja, dat hangt er helemaal van af wat voor een wensen je hebt: Hoe lang mag het vliegen zijn, wat moet de voertaal zijn en naar welk werelddeel wil je graag?
De Malediven zijn mooi, Fiji is super, maar de Dominicaanse Republiek kan je hetzelfde bieden.
In Azie liggen enkele fantastische eilanden en ook bij Australie zijn dit soort eilanden te vinden
(http://www.australie.nl/main.php?id=1:88)

Ik zelf kom net terug van Paaseiland, waar ik ook zo'n bounty-strand heb gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Isla Margaritha! Echt een topeiland, Prachtig weer, mooie stranden en geweldige mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ahum. Menigeen voelt zich daar niet gelukkig, teveel derde wereld. Ik vond het wel aardig daar, maar de mening van verwende westerse toeristen is verdeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ligt er misschien aan hoe je tegen de plaatselijke bevolking aankijkt. Wij hebben dat absoluut niet zo ervaren en geweldige dagen beleeft met deze mensen.
Het 'Turtle Island' een prachtig klein eilandje dat hoort bij Maleisië maar ligt tegen de grens met de Filipijnen.
Zoals de naam van het eiland al zegt komen hier heel veel beschermde zee schildpadden hun eieren leggen, dit kun je onder gegeliding zelf zien, geweldig! Deze eieren worden opgegraven en op een bewaakt stukje weer begraven tegen rovers zoals mensen en veranen.
Daarna mag je wederom onder begeleiding een schildpadje dat uit het ei is gekomen los laten op het strand. Dat is zo iets onbeschrijfelijks, dat vergeet je nooit meer. Rondom het eiland ligt koraal waar je prachtig kunt snorkelen en duiken, het strand is wit en je ziet er praktisch niemand. En geweldig "bounty eiland".

Toegevoegd na 4 minuten:
Padon, door mijn enthousiasme een verschrikkelijke schrijffout. gegeliding= begeleiding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm, klinkt zeer indrukwekkend. Ik hou hem in gedachte voor een volgende vakantie
Voor de oostkust van maleisie liggen verschillende kleine eilandjes. De meeste mensen gaan naar Tioman, maar ikzelf ben op Rawa geweest. Klein maar echt zo'n leuk klein tropisch eiland. Maar je moet wel willen dat het niet druk is. Er kunnen maar een beperkt aantal mensen naartoe. Maar ik vond het echt heel mooi.