Waarom inchecken, bij hotel of bungalowpark v.a. 14.30 en uitchecken voor 11 uur?

Waarom is het niet gewoon een hele dag? Dus om 9 uur inchecken en om 17 uur uitchecken? Dan heb je tenminste wat aan die eerste en laatste dag...?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K

Antwoorden (6)

Als jij om 5PM uitcheckt, en de nieuwe mensen mogen om 9AM hun kamer in, heb je telkens de kamer minimaal een nacht leeg staan tussen bezoekers. Dat gaat niet.

Meestal wordt er een service geboden dat je je bagage ergens kan opslaan, zodat je wel de dag nog hebt. Echter, de meeste mensen stappen in de auto en rijden naar huis, zodat ze op tijd thuis zijn en de post kunnen lezen ed.

Hetzelfde geldt voor mensen die naar het park rijden: Ze moeten die dag naar het park toe komen, en zijn meestal pas in de loop van de ochtend bij het bungalow park: Om inchecken aan het begin van de middag is geen probleem.

Tussen 11 en 14:30 worden de huisjes gecheckt en schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer jij aankomt om 9 uur zal de persoon die in die kamer/bungalow zit nog in zijn bed leggen. Door 11 uur te zeggen is er tijd voor de vertrekkende persoon om uit te slapen, inpakken, ontbijten. Hierna wordt de kamer schoongemaakt/gecontroleerd en dan kunnen om 11 uur de volgende er weer in.

Wanneer deze tijd er niet is kan tussen elke verhuur de kamer 1 nacht niet verhuurd worden om overlap te voorkomen. Hier worden de kamers een stuk duurder van en dat wil niemand betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's ochtends worden de bungalows schoongemaakt, daarom inchecken v.a. 14:30. Ook de schoonmaak bij vertrek begint 's ochtends waarbij je eerst zelf je de nodige tijd krijgt om de bungalow schoon achter te laten, en het beddegoed/was aan de deur te zetten.

Toegevoegd na 15 minuten:
Schoonmaakbedrijven werken ook het liefst tijdens kantooruren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK snap het minnetje niet. Dus krijg je van mij een plusje.
Omdat hotels hun eigen regels opstellen en het handig vinden om alleen tussen bepaalde stijdstippen te laten schoonmaken. Maar jouw regeling is niet overal zo, ieder hotel kan zijn eigen regels opstellen. Zo hanteren in een land als india veel hotels een veel eerlijkere 24 uurs check-in. Dat wil zeggen: Als je incheckt om 13 uur , dan mag je er blijven tot de volgende dag, 13 uur. Op dit gebied kan ons hotelwezen nog wat leren van India, het is gewoon onterecht dat een hotelbezoeker die incheckt om 18 uur net zoveel betaald voor een kamer als een hotelbezoeker die pas om 24 uur incheckt (vooropgesteld dat ze beide op hetzelfde tijdstip vertrekken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een internationale conventie in de hotelsector ,behoudens bepaalde vier sterren hotels waarbij met een special vip kaart mag uitchecken rond 1600 uur. Deze strikte regeling moet voorkomen dat de planning van de onderhoudsploeg systematisch met de voeten geveegd wordt en anderzijds misbruiken tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meesten schrijven in verband met schoonmaak van kamer - vakantiehuisje. En inderdaad men zal nooit om 17:00 laten uitcheken want dan is schoonmaakpersoneel al pleitte. Bovendien wanneer zou dan de volgende mogen inchecken om 23:00 uur?