Is München een mooie stad om naar toe te gaan?

En zo ja, waarom? Wat is daar te zien? Hoe is de sfeer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Prachtige stad, met een enorm uitgebreid centrum waar je erg mooie winkels in erg mooie panden vindt. Je vind er ook heel andere winkels dan in Nederland (maar soms ook dezelfde), maar altijd met een kwalitatief hoogwaardig assortiment. Rommel vind je er veel minder dan in Nederland, maar daar zijn soms de prijzen dan ook naar.

Munchen heeft een perfect openbaarvervoer net, mooie musea en het ligt in Beieren, één van de mooiste deelstaten in Duitsland. Vanuit Munchen kun je bij wijze van spreken de Alpen al zien liggen.

Het is wel een eindje rijden, maar dat is waarschijnlijk geen nieuws. Ga je eind september/begin oktober, dan kun je meehossen op de Oktoberfeste. Dat moet je gezien hebben en daarna vind je het verschrikkelijk of geweldig. Ik behoor tot de laatste catergorie.

Hou je van auto's, dan moet je naar BMW welt, een mega showroom met nieuwste modellen, museum en je kunt de fabriek bezoeken. Misschien trek je nu wel een vies gezicht, maar je schrijft niet specifiek wat je zoekt ;-)

Viel Spass!
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het qua hotels e.d. ook een dure stad?
paulus811
14 jaar geleden
Iedere grote stad is duur met hotels, Munchen is daarop geen uitzondering. Maar als je een beetje zoekt bij hotels.nl of weekendjeweg.nl kun je voordelig terecht. Hotels stunten in deze moeilijke tijden met aanbiedingen. En zoals ik al schrijf heeft t een uitstekend OV. Je kunt dus best ook iets buiten de stad een hotel nemen en voor een paar euro met de trein, metro of tram de stad in (voor 9 euro reis je een hele dag door Munchen met max 5 personen). Hotels buiten t centrum zijn vaak iets goedkoper, maar zelfs in t centrum (is ook wel leuk hoor om na t eten en eventueel borrelen zo je bed in te kunnen duiken) vind je vast een goede aanbieding.

Andere antwoorden (1)

Absoluut.

Munchen is een moderne grote stad in het Zuiden van Duitsland met uitzicht op de alpen. Je kan er makkelijk vandaan een dagtrip maken naar Oostenrijk om te gaan skien of kerstsfeer proeven.

De stad zelf heft een mooi historisch hart (Marienplatz bv). Daarnaast barst het er van culturele activiteiten: Conceerten, theater etc.

Kijk even op de site van Munchen - toerisme om een uitgebreider beeld te krijgen