Mag ik vanuit Ned. een brief posten naar het buitenland met een buitenlands postzegel ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (10)

Mag niet, maar er is geen haan die er iets aan doet... Dus kan gewoon, maar officieel mag dat niet... De postzegel moet in het land van versturing betaald worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Correct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een posthaan kan er wel wat aan doen, als-ie maar wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doettem echter niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle poststukken worden machinaal gescand. Een buitenlandse postzegel wordt er zo uitgevist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het NIET zo is, machinaal gescand of niet... Jaren bij die baas gewerkt...
Nee dat mag niet.

Met geluk wordt hij gewoon bezorgt.
Met een beetje geluk wordt de brief bezorgt en moet de ontvanger port betalen.
Met pech wordt de brief geretourneerd naar afzender. Bij een brief zonder afzender wordt hij gewoon uit de te bezorgen brieven gehaakld en op stapeltje onbezorgbaar gegooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag het. Het heeft alleen niets geen waarde. de ontvanger zal dan ook de straf porto moeten betalen bij aankomst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mag niet. Wanneer je dit doet moet de ontvanger de port betalen en wanneer jou adres erop staat word de rekening naar jou gestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk wel dat ze hem bezorgen,

wij hebben voor de grap een keer een kaart naar onze neef gestuurd met een spaarzegel van een supermarkt,
hij werd gewoon bezorgd,
( alleen moest mijn neef de waarde van een postzegel betalen bij de deur )
14 jaar geleden
Ja hoor, posten mag, maar of hij aankomt is een tweede!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de postzegel is alleen geldig in eigen land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een postzegel moet gekocht zijn/van het land zijn van waaruit een brief verstuurd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het mag, maar hou er rekening mee dat het kan zijn dat de brief ofwel niet aankomt ofwel dat de ontvanger strafport moet betalen (hoewel... dat zal grensoverschrijdend niet werken).

Mijn ervaring is trouwens dat er vaak niet eens goed naar postzegels gekeken wordt. In mijn studententijd heb ik wel eens kaarten verstuurd met een Albert Heijn zegeltje in plaats van een postzegel en slechts heel zelden werd er strafport geheven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet, of wordt in ieder geval niet als frankering erkend. Men mag ook geen post naar het buitenland brengen, daar frankeren en op de post doen naar het eigen land, als dit goedkoper zou zijn. (Een aantal bedrijven verzenden zo hun post vanuit Ierland, maar die zullen wel een deal gemaakt hebben.)

Rodekruispost moe(s?)t altijd gratis bezorgd worden.