Vanaf welke leeftijd mag je alcohol drinken in Korea?

Daar ga ik namelijk morgen naar toe met een paar mensen die jonger zijn dan ik en die willen dat weten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zuid-Korea, Seoul

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.2K

Het beste antwoord

Wettelijk is daar alcoholgebruik toegestaan als je 19 bent.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een leuke aanvulling:
Ze zeggen daar dat je pas mag drinken als je 20 bent, maar de Koreanen tellen het jaar dat je in wording bent mee bij je leeftijd, dus het is 19 jaar.
En verder hier een ervaringsdeskundige:

"To be honest, if you are a foreigner in Korea you are not going to be asked for ID unless you look like 15 years old. I spent 4 years there and myself and friends were rarely asked for ID."
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor alle zekerheid, neem even contact op met de ambassade of consullaat van Zuid-Korea.
Volgens mijn scheelt het ook nog WAAR je in Zuid-Korea komt, in dorpen gelden vaak lokale regels die zeer sterk af kunnen wijken van wat landelijk geldt.
Wat je niet wilt is trammelant met de overheid aldaar...