als je overstapt op cairo airport..dus niet door de doaune..moet je dan toch een visium hebben voor egypte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (4)

Nee, want pas NA de douane ben je in het betreffende land. Daarachter begeef je je in een soort 'niemandsland' Als je er allen hoeft over te stappen en verder niks doet, dus niet overnachten enzo, heb je alleen een visum nodig voor het land van aankomst (mits je daar en visum voor nodig hebt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed kunnen. Een niet-europeaan binnen op een luchthaven in Europa overstapt heeft hij een visum A nodig, een luchthaven transit visum. Het kan dus zijn dat je een visum moet aanschaffen, dit lijkt me zeer plausibel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het visum dat je als toerist nodig hebt voor Egypte geeft je de mogelijkheid om tussen het Afrikaanse en Aziatische deel te reizen. Zonder visum kan je ook Egypte in, maar dan mag je niet van het Aziatische naar het Afrikaanse deel en/of terug.

Je hebt geen visum nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is deze vraag heel simpel te beantwoorden.

Op de grond waar belasting geheven wordt, daar ben je ook IN een land. In jouw geval Egypte Cairo.

Je stapt het vliegtuig uit om vervolgens in een ander vliegtuig te stappen zonder door de douane te komen. Dus ook geen voet zet op de grond van Egypte.

Het lijkt mij dan niet nodig dat je een visum hoeft aan te vragen voor Egypte omdat je de douane niet passeert.

Wil je het zeker weten, bel dan naar de ambassade van Egypte, die kunnen je haarfijn uitleggen hoe de vork in de steel zit.