hoe kan je mensen aanzetten tot het opruimen van zooi in een vakantiehuisje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Aha, je zit nu in Meppel. Ik neem aan dat je last hebt van rotzooi van je mede-huisje-genoten?
Ik denk dat je het gewoon vriendelijk moet vragen: ze zeggen dat je je stoort aan hun zooi. En zelf het goede voorbeeld geven door te beginnen met opruimen. Succes en veel plezier daar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat kun je niet...Het ligt aan de mensen zelf die er inzitten..
Als ik in een vakantiehuisje zit, dan is het helemaal schoon als ik het verlaat..
Dat komt omdat ik het zo geleerd heb..van mijn ouders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo sharona, zo hoort het ook. Wij hebben ook wel eens gehad dat het vakantiehuisje schoner was wanneer we eruit gingen dan hoe we er in waren gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad normen en waarden +
Straffen als ze het niet doen, of belonen als ze het wel doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vragen van een borg, die men terug krijgt als alles netjes opgeruimd is, bij het verlaten van het huisje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je niet...

Probleem van de Nederlander, Duitser, Fransman, Belg etcetera is dat ze betalen voor de schoonmaakkosten. Dus de boel zo achter zullen laten als ze dat op dat moment willen...

Het enige wat je kunt doen is vooraf een verschrikkelijk hoge borg vragen die ze terug krijgen op het moment dat ze het huisje netjes achter laten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, gewoon laten betalen als ze het niet doen. Wij ruimen ook altijd extra goed op anders kunnen we daar ook weer 25 euro voor gaan dokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze toch niet.

In een hotel laat je alles rommelig achter omdat je daarvoor betaald.

Mensen gaan ertussen uit om even niet de schoonmaker te spelen , maar gewoon lekker relaxen en daar hoort opruimen zeker niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regelementen opnemen, lijkt me.
Maar dan moet er wel een controle zijn vóór dat ze vertrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was, jôh, je zit één weekend in een vakantie huisje, maak je niet druk hier over, zonde van je weekend, zie het door de vingers.
Als jullie weer weggaan is het even samen de boel weer aan de kant maken.
Fijn weekend verder, geniet er maar van, ipv je ergeren aan rommel :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste dienst de verhuurder van het vakantie huisje ervoor te zorgen dat het huisje netjes en schoon is bij verhuur.

Dan kan je de huurders een borg vragen, en bij verlaten huisje een check, en zo doende de borg gedeeltelijk of geheel terug geven.

of anders:

Anders schoonmaakkosten in rekening brengen, en indien men het huisje netjes achterlaat, deze kosten terug geven.

Meestal begin ik bij aankomst, het huisje eerst goed schoon te maken, veel vakantiehuisjes zijn gewoon echt vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extra laten betalen voor de gelden extra schoonmaakkosten.
Dit is de voorwaarden zetten. Wanneer dit en dit word aangetroffen zijn wij helaas genoodzaakt dit bij u te verhalen.

Zoiets dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen betalen onder andere voor het schoonmaken, dus je kunt hoogstens een beroep doen op hun goed fatsoen. Iets anders is het als ze iets kapotmaken, dan moeten ze het wel degelijk vergoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schiet me nu een liedje te binnen, kinderen voor kinderen. "Ruim je kamer op, ruim je kamer op. Zie je zelf niet wat een troep, je hebt toch ogen in je kop!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een hogere borgsom te laten betalen, i.p.v. bijv. 35 euro schoonmaakkosten 100 of 150 euro voor te vragen, dit is een bedrag dat iedereen terug wil hebben na controle van het huisje kunnen ze de borg terugkrijgen minus 35 euro schoonmaakkosten. Zo niet dan zijn ze het geld kwijt. Voor 35 euro zijn de meeste mensen schijnbaar niet vatbaar genoeg om deze verantwoordelijkheid op zich te nemen. De schoonmaakkosten zijn nu vrijlaag en dat werkt dus niet.

Dus een borg incl. schoonmaakkosten. Als het huisje is opgeruimd maar alleen de nodige schoonmaak hoeft plaats te vinden dan kan de overige borg teruggeven worden . Dus de voorwaarden aan te passen.

Ze hebben nu de gedachte voor 35 euro komt er iemand schooonmaken dus hoef ik zelf niets te doen en kan gewoon rotzooi maken.