voorgoed naar thailand?

ben 57 jr. heb een thaise vriendin van 50jr. zij heeft een eigen winkeltje en een eigen huis en zij wil dat ik zo snel mogelijk bij haar kom wonen..dus voor mijn pensioen..she can take care of me zegt zij..ik hou veel van haar..wie geeft raad??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (5)

Je zou niet de eerste zijn die financieel geplukt wordt door een lieve Thaise dame. Kijk dus goed uit wat je doet en laat je niet verleiden tot dure aankopen of geld overmaken naar familie in Thailand. Liefde maakt tenslotte nog steeds blind.

Volg je gevoel, maar schakel niet je hersens uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik spreek een beetje uit ervaring overigens, heb het in de nabijheid meegemaakt. Wat ook speelt is dat je als hollander met een Thaise nooit dezelfde humor en gesprekken kunt hebben als met een Nederlandse. Het is echt een heel andere cultuur. Bovendien moet je tegen het eten kunnen. Ze gooien overal koriander in, dat gaat je op een gegeven moment echt tegenstaan (althans, dat was het geval bij degene die ik ken)

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een puntje, Thais is een vreselijk moeilijke taal. Ik ken iemand die er nu 1,5 jaar woont en hij kan slechts een kwart verstaan van hetgeen gezegd wordt. Spreken is vrijwel niet te doen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is onzin paulus, thais is helemaal geen moeilijke taal
ik kon na 2 maanden al degelijke gesprekken hebben en me redden in allerlei situaties. Je geeft een slecht voorbeeld waarvan je waarschijnlijk niet eens weet of het echt zo is. Jouw kennis die nu 1,5 jaar in thailand zit en nog een kwart spreekt, is waarschijnlijk niet al te snugger. Mijn beste maat woont er nu 2 jaar, en die spreekt inmiddels VLOEIEND thais plus hij kan thais LEZEN. Niet dezelfde humor en gesprekken? voer je dat nou echt als argument aan? We zijn toch allemaal mensen?! Hoogstens zul je even aan elkaar moeten wennen. Het eten daar is heerlijk, je moet er even aan wennen, maar SPICY food is heerlijk! THAILAND IS GEWELDIG!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''spreken is vrijwel niet te doen...'' KOM OP MAN!
paulus811
14 jaar geleden
De kennis waar ik het over heb zit in een automatiseringsproject met alleen Thaise mensen, dat is echt iets anders dan een biertje kunnen bestellen en een ontbijtje bij elkaar kunnen lullen. En waar haal je de arrogantie vandaan om te zeggen dat ik niet weet of mijn voorbeeld wel echt zo is? Dat je allemaal mensen bent, maakt nog niet dat je op dezelfde golflengte zit met iemand uit je eigen land. Als je het allemaal zo goed weet, waarom geef je dan geen antwoord op de vragensteller?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kennis waar jij het over hebt, heeft duidelijk een slecht gevoel voor taal en/of weet een vreemde taal niet gemakkelijk op te pikken. Helaas kan jij dat natuurlijk ook niet weten, jij gaat er gewoon van uit dat een taal waarin ze met tekens schrijven sowieso moeilijk is om te leren... (stupid!) Waarom ga je er trouwens van uit dat ik alleen een biertje en een ontbijtje kan bestellen. Volgens mij heb ik het in mijn voorbeeld over ''alledaagse situaties''. Dat een alledaagse situatie zich voor jou in de kroeg afspeelt wil niet zeggen dat dat voor mij ook zo is. lol. En ik heb alle reden om jouw voorbeeld in twijfel te trekken aangezien ik zelf een half jaar tussen ''alleen maar thaise mensen'' gewoond heb. Ik heb geen problemen gehad met de taal NOCH met de humor onderling waar jij het over hebt. Het enige wat ik dus zeg is; geef geen antwoord op een vraag waarop je het antwoord helemaal niet weet. Deze man wil de rest van zijn leven in Thailand gaan slijten... dat is wel wat anders de meest gangbare vraag hier op GV. Jij hebt een kennis in Thailand dus je denkt ff alles te weten? think again sis. En ja, ik had al een antwoord gegeven op de vraag, maar ik heb em weer verdwijderd. ''Waarom dat'', is vast je volgende vraag. Maar dat gaat je geen zak aan. En oja, als je ooit overweegt thaise lessen te nemen: ga dan niet naar die kennis van je. na 1,5 jaar zo weinig spreken... fean koen pen ting tong mak mak!
precies ja
Als het echt goed voelt zou ik het gewoon doen. "If she can take care" en je rommelt daar nog wat bij kun je de jaren tot je pensioen makkelijk uitzitten. En belangrijker nog, het leven en de samenleving daar is een stuk lekkerder dan in dit kippenhok. Terug kun je altijd nog !! maak er wat moois van !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je dit moet doen weet je alleen zelf.

Kijk in elk geval naar de volgende zaken:
- Wat als het niet goed gaat heb je dan de financiele reserves om weer een leven op te bouwen in Nederland?
- Zorg voorzieningen. Met het ouder worden heb je gemiddeld vaker een ziekenhuis nodig, vind jij de zorg in Thailand goed genoeg?
- Pensioen (en pensioen gat). Wat voor effect heeft het op je opgebouwde pensioen als je nu weggaat
- Familie, kun je zonder iedereen hier?
- Tijdsbesteding. Als je eenmaal in Thailand woont wat dan? Ga je daar werken, zo ja, waar, zo nee, wat ga je dan wel doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je houd heel van haar, zie ik in je begin post. Weet wel dat je 57 (waarschijnlijk) hier al in nederland woont en je straks veel cultuurverschillen zult hebben. Realiseer je dat je voorgoed Nederland verlaat en je je leven verder zult bouwen in Thailand. Eten, Taal etc etc speelt grote rol. Denk er goed over na en hebben jullie al besproken om haar naar Nederland te laten komen of is dat geen optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent al 57 zie ik.
Dus geniet er van..

Veel plezier.

groetjes...