Is vakantie voor een student belangrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je aangeven wat je bedoelt met vakantie en wat de achtergrond is van je vraag?

Het beste antwoord

Vakantie is voor een student (zowel als voor ieder ander) belangrijk om op te laden om weer een nieuwe periode van spanning, stress en hard werken tegemoet te gaan.

Tijdens de vakantie bouw je weer een nieuwe lading energie op om er tegenaan te gaan, die weer langzaam op raakt wanneer je hard aan het studeren bent, en zeker als hier spanning en stress bij mee spelen.

Je hoofd raakt vol van het al het leren, je bent er moe van, je motivatie raakt op, en als je dan nog zou doorgaan zou je tot steeds slechtere resultaten komen.

Vakantie heb je nodig om jezelf weer even te vinden, te kunnen genieten van het leven zonder overige zorgen en dus om op te laden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ben zelf student, dus retorische vraag (antwoord is jazeker!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, om een beetje bij te komen van alle drank gedurende het jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie is voor iedereen belangrijk, dus ook voor studenten. Iedereen die elke dag weer dezelfde dingen moet doen, dezelfde verplichtingen heeft en dezelfde ergernissen moet er een tijdje mee stoppen en alleen die dingen doen waar geen druk op staat. Even ontspannen en tot jezelf komen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
vakantie is voor iedereen belangrijk of je nu student ben,wergever of werknemer of huisvrouw.Vakantie is een moment om even helemaal tot je zelf te komen en om dus niks te moeten doen maar mogen doen!!!!
of je nu werkt of niet ook voor kinderen is vakantie belangrijk.
Even lekker weg van huis(sleur)en lekker de hele dag niks anders doen als spelen in de speeltuin,vermaakt worden door het anmimatie team en zwemmen.
Dus vakantie is voor iedereen belangrijk dus waarom zou het voor een student anders zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
er zijn trouwens speciaale studenten vakanties!!!!
dus er is nog veel vraag naar ook en dus ook aanbod!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn echt wel mensen die nooit met vakantie gaan en gelukkig zijn in eigen huis en omgeving! Dus vakantie niet voor een ieder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met je eens Wimmie, weggaan met vakantie is geen must
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee das waar maar wel vakantie nemen dus ook om even niks te moeten maar alles te mogen!!!je kan ook vakantie thuis nemen dus iedereen heeft vakantie nodig je hoeft dan niet persee weg!!!er is niemand die jaaren lang 5 dagen perweek werkt zonder 1 dag vakantie!!!!(of je bent workaholick)maar dan nog vakantie vieren hoeft niet persee weg kan net zo goed thuis
Tuurlijk is vakantie belangrijk dus ook voor een student.
Om heerlijk te kunnen ontspannen, even je boeken vergeten. Ander ritme, geen wekker.

Daarna ben je weer fris en fruitig en heb je nieuwe energie om je weer te kunnen concentreren op je studie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vakantie juist voor een student heel belangrijk is. Als ik naar mezelf kijk is het moeilijke van student zijn, dat je werk nooit af is, in tegenstelling tot bij de meeste 9tot5-banen. Er is altijd wel een tentamen, werkstuk, of iets anders waar je aan zou moeten/kunnen werken.
Daarom is vrije tijd bijna nooit echte vrije tijd, omdat er altijd een knagend gevoel ligt van de dingen die je nog moet doen.
Vakantie is dan echt heerlijk, vooral als je echt weggaat, omdat je dan ook echt niks hoeft en kan doen aan je studie. Even volledige vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vakantie voor iedereen belangrijk is, zowel, student als gewone werkende mens! Iedereen verdiend dit wel meer, zo voorkom je stress en ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk heel erg aan wat jij voor student bent. Ik ben zelf iemand die graag af en toe even wat ontspant als ik het druk heb gehad. Maar ik ken ook mensen en die lijken die lijken niet eens tegen vrije tijd te kunnen. Die moeten van hot naar her gaan want anders worden ze gek omdat ze zich vervelen. In de vakanties werken ze en die schijnen nergens last te hebben dat ze overwerkt zijn.
Wat ik wel even wil benadrukken is dat studenten helemaal verkeerd in beeld worden gezet. Tegenwoordig merk ik vaak dat studenten als lui en hedonistisch gekenmerkt. Het zijn mensen die van drinken houden en nooit iets doen met de studie. Dit is zeker niet het geval het wordt voor studenten steeds duurder om te gaan studeren. Als je wil studeren kan het bijna niet anders dat je er bij moet werken. Het is echt niet zo dat studenten niets aan hun studie doen. Veel studenten hebben een baan en besteden daarnaast nog vele uren aan de studie per week. In die zin hebben studenten inderdaad wel echt vakantie nodig omdat ze het gewoon druk hebben. Ik ben zelfs bereid om zover te gaan dat studeren (met daarnaast dus een baantje) minstens even zwaar is als een fulltime baan. Kortom die studenten die verdienen gewoon een vakantie. Veel zullen het echt wel nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker.
Niet alleen voor een student.
Maar ook voor iemand die full time werkt.
ff ver weg van al die stress of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie is voor ons allemaal belangrijk om eens heerlijk tot rust te komen of nieuwe culturen te proeven. Maar wat ik mij vooral van mijn eigen studenten tijd herinner zijn toch wel de wat wildere momenten op vakanties en juist daar praat je later nog heel vaak over. Dan wel niet iets aangedikt. JA heel belangrijk dus