Tourisme geeft altijd aan als je naar een aziatisch land gaat dat er ingeent moet worden voor eigen veiligheid.Wat doen de aziatische landen ?

Hiermede bedoel ik dus controles op ziektes van de mens van daar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Die hebben dat NIET gedaan, want als zij het wel hadden gedaan, dan hoefde jij het waarschijnlijk weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak zou het de tourist niets helpen als de gehele bevolking zou zijn ingeent. Daarmee is de ziekte nog alom aanwezig:

Malaria, japanse encefalitis en dengue (knokkelkoorts):
Over de hele wereld zijn wetenschappers bezig een probaat middel tegen de malariamug te vinden. Eigenlijk zou die uitgeroeid moeten worden. Tot dan heeft ie vrij spel om willekeurig iedereen (waar hijzelf kan leven, in tropische landen dus) te besmetten. Ook kunnen muggen dengue overbrengen.

Andere ziektes kun je krijgen via wormen in meren en rivieren, de lokale bevolking kijkt wel beter uit om daar te zwemmen maar toeristen kennen de gevaren niet.

Hondsdolheid:
Hondsdolheid is moeilijk uit te roeien en komt voor bij allerlei zoogdieren. Groot-Brittanie weet het wel buiten te houden omdat het een betrekkelijk klein eiland is en erg strenge regels heeft. Maar er is geen enkele reden dat het zich niet over Europa verspreid, heeft niets met hygiene te maken. In midden-Europa komt het gewoon voor, in Aziatische landen waar meer woeste natuur voorkomt komt het dus ook voor. Als je je niet beschermd d.m.v inenting kan niemand iets voor je doen.

Er zijn een paar ziekten zoals Hepatitus A die veroorzaakt worden door slechte hyiene.
Hepatius A
Risicolanden zijn landen met vooral bedenkelijke sanitaire en hygiënische voorzieningen: de meeste Afrikaanse landen, vrijwel geheel Azië, Zuid- en Centraal Amerika, Mexico, Oost Europese landen en gebieden rond de Middellandse zee. Geeft aan dat het alom verspreid is en moeilijk uit te roeien.

En een paar bacteriele ziekten die zouden kunnen worden uitgeroeid als er een wereldwijde inentingsprogramma's waren zoals DTP (difterie). Helaas heeft men daar geen geld voor over.

Bij tuberculoze helpt de inenting niet eens voor de volle 100%, dus dat is vooralsnog onuitroeibaar.

Kijk op: http://www.lcr.nl/Nieuws voor advies per land en
http://www.1world2travel.com/article.php?articleID=3447 voor meer informatie over ziekten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen in die regio zijn minder gevoelig voor een deel van die ziektes. Door er regelmatig mee in aanraking te komen wordt je resistenter, en kan je beter tegen ziektes. Zo drinken veel mensen gewoon kraanwater & eten verse groeten van straatstandjes in allerlei tropische landen, en krijgen niets. Wij zouden binnen een dag ziek op bed liggen..

Toen ik in Benin malaria opliep, begreep men niet waarom ik daar een probleem van maakte: Voor hun is malaria als griep. Je krijgt het een of twee keer per jaar. Ben t een paar dagen ziek en dan ga je weer aan het werkt.