Wat is nou een typisch Engelse lunch?

Mijn zusje gaat in februari voor zeven maanden naar Engeland voor een stage. Ze maakt zich niet echt druk om de culturele verschillen, alleen om het andere supermarkassortiment en... wat ze nou moet gaan lunchen! Ze is haar bruine boterhammetjes gewend en heeft geen flauw idee wat de Engelsen bij wijze van lunch eten. Ik ook niet! Jullie misschien wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
10K

Het beste antwoord

In veel hotels kan je een "echt Engels ontbijt" nemen met worstjes, roerei, spek, uien, conflakes. Dat werkt heel goed als je de hele dag gaat wandelen. Lunch kan je ook overslaan dan en rond 4 uur aan de taartjes met thee. Voor elke dag (stage) zou ik dat niet aanraden ;o)

Supermarkten zijn heel uitgebreid. Anders kan ze altijd nog een Lidl opzoeken!

Een boterhammetje kan ook. Waar denk je trouwens dat het woord sandwich vandaan komt? Waar ik zelf in welk buitenland aan moet wennen, is dat het brood niet standaard gesneden is (behalve als je toastbrood neemt, maar dat is niet echt lekker zonder het te toasten).

Ze kennen net als Nederland veel kaassoorten (en ook de Goudse import) en natuurlijk ook veel vleeswaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

eieren met worst

Toegevoegd na 36 seconden:
zag ik btw in verschillende restaurantjes
net als onbijt.
vond het wel vaag maar zag het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fish and chips
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zeker dat ze na die zeven maanden de Engelse keuken zal gaan waarderen...

Er is geen Engelse De lunch, of een Engelse the breakfast...

Net zo goed als de Nederlanders niet allemaal op klompen lopen is er een lunch of breakfast...

Als je in een bed and breakfast gaat slapen, krijg je een ontbijt met eieren en aardappels en zo... Maar of dat typisch Engels is, dat weet ik niet...

Daar komt je zusje heel snel achter als ze daar is...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze gebruiken wel zaken die wij niet meer kennen in de typische keuken, zoals shortening... Dat is een soort reuzel en als je daarmee kookt dan krijg je wel typisch de Engelse smaak van de gerechten... Dat dan weer wel...

Toegevoegd na 10 minuten:
Ze moet er wel voor zorgen dat ze geen prionen tot zich neemt daaro in Engeland...

Toegevoegd na 16 minuten:
prionen zijn eiwitmodificaties en werken als biologische mijnen... Ik neem aan dat je Engels kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Britse Prionen? Mits goed klaargemaakt in de reuzel kan het natuurlijk wel.
In de pubs serveren ze tussen de middag regelmatig hartige taarten (English Pie's)... Heerlijk (als ik mag kiezen tussen bammetjes of een pie.... laat dan de bammetjes maar zitten).

Maar brood hebben ze daar in de supermarkten ook echt wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt een beetje waar ze gaat stage lopen. Op het platteland is het misschien wel heel cliché fish and chips en voor het ontbij ei met spek. Maar in de grote steden is er voor elk wat wils te vinden. Ik denk dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plowmans pickle of Plowmans lunch:
vers grof gebakken brood belegd met rosbief met mierikswortelsaus, of met cheddarkaas met een zuur erbij wat een beetje lijkt op onze augurkjes en zoetzure uitjes, maar soms krijg je er ook iets bij geserveerd wat nog het meest lijkt op chutney.
Erg lekker allemaal vond ik vooral met een glas engels bier erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelsen gaan graag tussen de middag snel in de pub wat eten, als die in de buurt is. De bovengenoemde plowman (lekker met stilton!), of een hot jacked potato (gepofte aardappel) met baked beans (witte bonen in tomatensaus).

Ze kan haar toekomstige collega's het beste vragen wat die doen voor de lunch. Het hangt er heel veel vanaf wat er in de buurt voor handen is. Wellicht heeft het bedrijf gewoon een eigen kantine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2x2 boterhammen beide ham/kaas. Me glasje halfvolle melk.
Linke.
http://www.kookjij.nl/herkomst/00000009/Engeland.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Clubsandwiches.
Laat ze vooral niet de fout maken zelf brood mee te nemen van thuis, want dat is geen gewoonte in Engeland.
Beter nog koopt ze ready made sandwiches in die driehoekige verpakking welke overal te koop zijn, en vaak direct bij de in- of uitgang van de winkel zijn geplaatst zodat men snel binnen en buiten is.
Als je dat dus niet verkiest ga je naar de Pub en eet je daar iets.
Overigens hebben de meeste kleinere bedrijven een Gopher in dienst en die haalt dan het een en ander:
Gopher komt van de uitroep "Go for some sandwiches"
en is dus de persoon die de boodschappen doet; meestal de jongste van het stel, of diegene die er het kortst werkt.

Denk er om dat de Britten vaak hele speciale gewoonten en tradities hebben zowel prive als op het werk, maar er zelf achter komen is het leukste van zo'n stage.
Waar ik stage liep hadden we bv P O E T S day, op vrijdag mocht iedereen wat eerder naar huis, afhankelijk van het werk en de geleverde prestaties.
P O E T S Day stond voor: Piss Off Early Tomorrow is Saturday.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
poets day, die engelsen zijn zo gek nog niet
Het engelse middageten is vaak een snelle hap en het bestaat uit: een sandwich met variërend beleg, een zakje chips, een stuk fruit en wat drinken.

Veel kinderen krijgen ook wel een lunchpakket mee naar school met dit eten en dan eten ze hun butty of sarnie op want zo worden sandwiches ook wel genoemd.