Wat is het verschil tussen een hotel, hostel en hostelerie?

Ik dacht altijd dat een hostel heel simpel was. Met meerdere mensen op een kamer, of zonder ontbijt enzo. En dat een hotel wat completer en luxer is. Maar afgelopen weekend zat ik in een hostelerie (is dat dan weer wat anders?) in Limburg (3 sterren) waar ik geen verschil zag met een 3 sterren hotel. Stuk of 35 2 of 3 persoons kamers, ontbijtbuffet, restaurant, enz.
Wat is nou toch het verschil tussen een hotel en een hostel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
20.4K

Het beste antwoord

De Van Dale geeft de volgende betekenissen:
Hotel: gebouw ingericht voor het onder dak brengen voor reizigers.
Hostel: hotel of pension, metname voor jongeren of studenten.
Hostellerie: landelijk gelegen hotel.

tp
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Een hostel is een hotel of pension, met name voor jongeren of studenten.
Een hotel is dan dus met name voor ouderen. In de praktijk klopt dit ook wel.

Toegevoegd na 37 minuten:
Een hostellerie is naar mijn mening niet gedefinieerd, maar is vaak anders dan een klassiek hotel door accenten anders te leggen, bijv. op restaurant, eetcafé, bed-and breakfast, zalen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je antwoord is niet compleet, want wat is dan een hostellerie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat verschil tussen jongeren en ouderen een beetje overdreven. Denk dat het eerder met prijsverschil te maken heeft dan met leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie DeBibliotheek