wat is zeker de moeite waard,,om te gaan doen in egypte,als we er in december 8 dagen verblijven,in hurghada??

we verblijven daar maar 7 dagen,aan de rode zee,en buiten het mooie duiken en snorkelen,willen we nog wel wat zien,maar wat ook zeker de moeite waard zal zijn,en zo bekend zijn we niet met dat land.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (7)

Vanuit Hurghada gaan dagelijks excursies naar Luxor. Daar kun je de Vallei van de Koningen, het paleis van Karnak en het paleis van Nefertite bekijken. Dat moet je echt zien als je in Egypte bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat dit een reis van ruim drie uur heen en drie uur terug is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar als je voor het eerst in Egypte bent zou ik toch de moeite nemen! In Egypte geweest zijn zonder iets van die prachtige monumenten te hebben gezien vind ik zonde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik met Lala eens. Je kunt niet naar Egypte gaan en dan de cultuur overslaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat klopt maar je gaat niet naar Hurghada om iets van de cultuur in Egypte op te snuiven....
In Hurghada kun je in een soort onderzeeboot en dan kun je foto's maken van de vissen in de rode zee. Wij vonden het indrukwekkend (2007 geweest).

Ook een trip naar de pyramides loont zich, als je dat tegelijk doet met het Egyptisch museum (kan op 1 dag). Maar dit houdt wel in dat je in een busje 6 uur moet rijden, maar was erg indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duik excursie is het mooiste wat ik ooi gedaan heb vergeet je echt nooit meer!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld ook voor mij die duikexcurcie ,en het toppunt was met een kameelsafari.Slapen in de open lucht en de volgende dag een duik nemen,geweldig.Open haard in de openlucht.

Toegevoegd na 1 minuut:
kampvuur ook goed haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, heb er zelf een aantal jaar gewonen en ben net terug:

Als je wilt duiken, zie bron. Een hele goed en vooral veilige manier om bekend te raken met duiken en/of snorkelen.
Vraag naar Tarek, ze spreken daar Engels, Duits, Italiaans en een beetje Nederlands!

Naar luxor, ondanks de drie uur heen rijden en drie uur rijden.

Probeer met het vliegtuig (binnenlandse vlucht retour kost €49,-) naar Cairo te gaan. Is maar een uur vliegen, heb je ruim voldoende tijd in Cairo.

Ga naar El gouna, 30 minuten met taxi of bus. Echt ongelooflijk mooi. Alle huizen, winkels, restaurants en terrassen staan aan de zee. (zoek maar in google maps_

Eten:

Bulls, een goed en betrouwbaar restaurant met een internationale keuken.

Drifters (zit in een zijstraat van de hoofdstraat). Is een Egyptische eettent maar met heel erg goed vlees. Gewoon goede biefstukken enzovoorts. Goede wijnen (moeilijk te vinden in Egypte). Drifters zit om de hoek bij KFC.

Elyse is een leuk (betaald strand) met mooi water, en super bediening, echt leuk om eens verwend te worden. Ze hebben zelfs Thaise Massage.

En als laatste, ga elke avond naar Papa's Bar, hier zitten de expats en locals. Zij kunnen je helpen leuke dingen te doen voor veel minder geld!

Welk hotel zit je? Trouwens December is een koude maand daar (23 graden!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Egypte is de wereld onder water eigenlijk mooier dan daar boven. Als je van snorkelen houdt, mag je de onderwaterwereld bij de eilandjes niet missen.
Je kunt in Hurghada een boottrip boeken naar het Mahmya eiland, alwaar je naar hartelust kunt snorkelen in de heldere Rode Zee en zonnebaden op het witte strand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij moet het onderaardse van Egypte nu zo langzamerhand wel gewend zijn.
-Je kunt er met een quad door de woestijn racen! (of rustig rijden , net wat je wilt)erg leuk!
je komt dan ook langs huisjes waar van je niet verwacht dat er iemand in woont. je drinkt onderweg ook nog ergens een kopje thee en kunt waterpijp roken als je dat wilt
-Ook een kamelen tour langs een verlaten kustlijn (ene kant zee andere kant woestijn) is leuk om te doen. daarna met een jeep weer terug (wij mochten zelf ook een stukje rijden) en ergens wat eten in een restaurant aan de zee.

- s'avonds onder begeleiding van gids sterren gaan kijken!
zoveel heb sterren heb je waarschijlijk nog nooit gezien

trips zijn allen makkelijk te boeken in het centrum van hurgada.

neem voor in de avond een vestje mee, wij waren er in februari. als de zon onder gaat koelt het af.
overdag is het uit de wind (die soms fris kan zijn) heerlijk op een strandbedje vertoefen. (pas op dat je niet verbrand)