Welk deel van Ierland heeft de mooiste natuur om te bezoeken?

Zijn er mensen in Ierland (inclusief Noord Ierland) geweest die uit eigen ervaring een bepaald deel kunnen aanbevelen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
5.5K

Het beste antwoord

Vermijd het binnenland, dat is niet echt bijzonder.

De hele westkust van zuid naar noord is adembenemend. Wat Noord Ierland betreft, ook daar is de hele kustlijn spectaculair. Het zuidwesten is erg toeristisch, het noorden wat rustiger. Overal min of meer ongerept al worden er de laaste 5 tot 10 jaar overal veel huizen gebouwd.

De beste tijd om te gaan is in het voorseizoen. Het is er dan vaak al best mooi weer, en je vermijd dan de grote drukte. Ook eind september en begin oktober is een goeie tijd.

Dichtbij Dublin heb je Wicklow (ten zuiden van de stad), dat is perfect voor dagtochten met de (huur) auto. Glendalough is daar een heel mooie vallei (met een meer) en een natuurpark. Het regent daar echter heel vaak, de wolken blijven hangen in de vallei.

Supertoeristisch is de omgeving rond Killarney in het Westen. Dat is echter wel de moeite waard om te zien, er is een oeroud eikenwoud, meren, prachtige vergezichten en spannende passen over de bergen.

Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan, ik ben sinds 1987 zo'n 50 keer in Ierland geweest :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zelf ben ik er nooit geweest maar op deze site zie je een kort overzicht van bijzonde landscapings van Ierland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit zijn de nationale parken in ierland ze schijne heel mooi te zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er vanaf waar je voorkeur naar uitgaat, maar ik hou van rots/ruig en bergen. Als je daar ook van houdt, kan ik je Connemara National Park aanraden. Ben daar ca. 10 jaar geleden geweest en heb het hele gebied met de mountain-bike door gecrosst. Heel mooi en veel van die kleine, typisch anonieme dorpjes.
Verder is de hele westkust prachtig of het gebied rondom Lake Shannon.
Eigenlijk is alles mooi in Ierland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kort en bondig: het schiereiland Dingle
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ierland is prima vakantieland en geen slechte keuze.
Het zuiden Cork en Kerry zijn erg toeristisch maar ja, je hebt er natuurlijk dan ook wel veel leuke plaatsen.
Het westen staat meer bekend om zijn ruige natuur zoals The Burren en natuurlijk The Cliffs of Moher. Je kunt vanuit het westen ook met een boot naar de Aran Islands. Daarbij heeft Ierland ook prachtige stranden. Allemaal zeer de moeite waard.

Oh ja, vergeet Dublin niet.."picknicken in St Stephen Green of shoppen in Graftonstreet en O'Henrystreet..relaxen op de campus van Trinity College of natuurlijk een "pint" in Temple Bar !!

Ben getrouwd met een Ierse (ook dat was geen slechte keuze :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou totaal onzinnig zijn DE mooiste natuur aan te bevelen.Dit is zo subjectief dat de kunst erin bestaat zelf de mooiste plek op te zoeken. De filosoof Kierkegaard heeft dit ooit beschreven in een kort verhaal waar hij terug naar Berlijn reisde om de mooiste herinnering op te halen. De teleurstelling was groot. Dus ga zelf op zoek als een kind vol bewondering.Wat niet belet dat je de hel reisbibliotheek even mag screenen.