visum kosten D-Reizen

Hoi hoi,

Wij gaan 31 oktober met ons zoontje van 1,5 naar egypte.
Hij heeft z n eigen paspoort nu lees ik al hierboven dat hij z n eigen visum moet kopen.
We hebben geboekt bij D-Reizen daar moet je dus ook fooi betalen.
Zou ik nu 3x 25 euro moeten betalen? dus de volle pond voor een ons zoontje?

Gr Jolanda

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Antwoorden (8)

Volgens het Egypteforum op wereldwijzer.nl kunnen de visa ook op de luchthaven in Egypte aangeschaft worden. De prijs daar is 17 Euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland is het NIET gebruikelijk om aan reisbureaus fooi te betalen. Ze zullen het heus niet erg vinden, net als ander bedrijf, maar normaal is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het exclusief fooi betekent dat fooien voor buschauffeur, gidsen e.d. niet inbegrepen zijn. In Egypte is het gebruikelijk om voor alle kleine diensten fooi te geven.

Ik ben in mei naar Egypte geweest. Een visum hebben wij op de luchthaven aangeschaft. Op de luchthaven is een speciaal loket voor visa. Het is zo geregeld. Wij betaalden ongeveer 15 euro per persoon.

Als je zoontje een eigen reisdocument heeft, moet hij ook een visum hebben en zul je hiervoor ook moeten betalen. Als hij bij jullie op het paspoort staat, hoeft dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Temeer, omdat de hele reisbranche onder vuur ligt in de huidige crisis. Zullen zij er alles aan doen om geld aan bijkomende kosten binnen te halen. Je visum kun je zelfs bij het het consulaat/ambassade van Egypte halen...

De kosten die D-reizen in rekening brengt zijn absurd...

Maar als de klant dit onwetend betaald hebben ze toch weer wat meer omzet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrepen hebt. D-reizen doet nooit iets met "fooi" en regelt ook geen visum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gebruikelijk is bij groepsreizen naar bijv. Egypte, is dat er door de reisorganisatie een fooienpot wordt gemaakt, waaruit de groepsleider de fooien voor de diverse chauffeurs, gidsen etc. betaalt. Ik zou als ik jou was, voor je zoontje niet meebetalen. Dat lijkt me sterk overdreven. Voor z'n visum moet je wel betalen, dat doe je op het vliegveld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een visa dienttoch ter controle van iemands fatsoen en verleden?
Hoe kun je dan zomaar op het vliegveld effe gauw betalen , stempeltje en klaar is Kees.
Snelste ambtenaren manier om gewoon geld afhandig te maken, naar zulke landen ga ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zoontje zijn eigen reisdocument heeft zal er voor hem ook een visum geregeld moeten worden. Afhankelijk van de soort reis kun je dat zelf doen, eventueel bij aankomst op het vliegveld, of, als het een groepsreis is zou het zo kunnen zijn dat er voor het gehele reisgezelschap een groepsvisum wordt geregeld. Reisorganisaties laten dat vaak doen door de Visumdienst of het Visumburo, die veel gedoe en lange wachtlijsten uit handen nemen, maar daar wel redelijk forse administratiekosten voor rekenen.