In maart ga ik naar Californie, wat moet ik daar zeker gaan bekijken?

Death Valley en The Grand Canyon staan zeker op het programma al liggen die dan niet helemaal in Calif. maar zijn er nog andere leuke plaatsen. Natuur, gebouwen parken of andere wereldwonderen om te gaan zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Als je naar Grand Canyon gaat, maak dan een stop in Las Vegas, als je dan vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon rijdt, kom je over de Hoover Dam, daar zou ik echt stoppen, heel indrukwekkend. De Hoover Dam ligt op de grens van Nevada en Arizona, er is 1 uur tijdsverschil dus je loopt over de tijdsgrens heen (op zich wel grappig, ook aangegeven met klokken aan beide kanten van de dam).

http://en.wikipedia.org/wiki/Hoover_dam

Verder is er natuurlijk Disneyland, Universal Studios. Een ijshockey wedstrijd bijwonen is ook leuk.

Qua parken is er nog Yosemite National Park, Joshua Tree National Park.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yosemite_National_Park
http://en.wikipedia.org/wiki/Joshua_Tree_National_Park

In San Fransisco is de "Golden Gate Bridge" natuurlijk het bezoeken waard!

http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_gate_bridge

Ook Hearst Castle (foto) is waanzinning mooi. Ben er zelf ook geweest, daar in de buurt ligt Pismo Beach, daar hebben we quads gehuurd en lekker 2-3 uur door de duinen crossen!

http://en.wikipedia.org/wiki/Hearst_castle
http://www.sandhighway.com/

Bubblegum Alley is ook leuk om eens gezien te hebben (San Luis Obispo).

http://en.wikipedia.org/wiki/Bubblegum_Alley

Het hangt er helemaal vanaf wat voor interesses je hebt, er is in ieder geval genoeg te doen!

Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bezoek de Queen Elisabeth II in de haven van LA; ga naar de Hoover Dam (en als je daar toch bent ook naar Las Vegas; je had het zelf over the Grand Canyon, da's in de buurt); ga naar het graf van Marilyn Monroe, Frank Sinatra en natuurlijk Michaell Jackson; ga gewoon een dag naar Santa Monica beach om mensen te kijken en op terrasjes te zitten; bezoek Rodeo Drive en vergaap je de rijken der aarde en spot misschien nog een VIP.

Toegevoegd na 16 minuten:
En natuurlijk: rijd vanaf LA naar San Francisco pf v.v. via de kust, echt een hele mooie route met prachtige vergezichten en pittoreske stadjes onderweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
San Francisco is echt een geweldige stad. LA viel me echter bitter tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fisherman`s warf in san Fransisco is leuk,daar loop je langs de zeehonden die op de planken langs het water liggen.Stap daar op de boot naar Alcatras,(er liggen meerdere bootjes)Heel interessant om te zien hoe die gevangenen daar huisden. Vlieg met de helicopter over San Fransisco Bay,over de Golden Gate Bridge.Je moet zeker een ritje maken in de Cable Cars.Los Angeles is eigenlijk een erg luchtvervuilde stad,je ziet er ook echt zo`n grijze lucht hangen want het ligt in een soort dal.Wat ik erg leuk vond was Las Vegas`s avonds.Al die lichtjes , heel apart.Zelfs als je gaat eten kan je aan tafel nog gokken.Er was zelfs een gebouw langs de strip waar om de zoveel minuten een vulkaan (kunstmatig) tot uitbarsting kwam met donder en vuur (spectaculair). Ik vindt ook DisneyWorld in Anaheim in California leuker dan in Florida.Moet je wel zeker 3 dagen voor uittrekken. , want het bestaat uit 5 verschillende parken. Je kunt daar in de buurt gewoon op straat bij stalletjes tickets kopen die veel goedkoper zijn als bij het park zelf.In je hotel (s) liggen ook allerlei folders met tips in de buurt.Ik wens je veel plezier!
14 jaar geleden
Crenshaw bl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de buurt bent: bezoek Zion. Dat is wel in Utah, maar echt de omweg waard. Ook onderdeel van het Colorado plateau, net als Grand Canyon.
Het is er adembenemend mooi. Je kunt er wandelingen van verschillende moeilijkheidsgraad maken (wel wat klimmen). Ook rijdt er een bus door de vallei, met meestal een chauffeur die je vanalles uitlegt over het ontstaan e.d. Zeer de moeite waard!
Foto zelf genomen afgelopen augustus tijdens wandeling naar Angels Landing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BRYCE CANYON!!!!! echt het allermooiste park! Daarna Grand Canyon. Arches is ook mooi.

Toegevoegd na 48 minuten:
en een prachtige foto gevonden van Bryce