Ik wil naar bali,maar ik vraag mij af welke maand kan ik als nederlander daar naar toe gaan?Te heet vind ik niet zo ptettig,alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Moessonklimaat
Bali heeft een tropisch moessonklimaat. Het eiland ligt vrij dicht bij de evenaar, hierdoor is het altijd warm en kent het eigenlijk maar 2 seizoenen: droog en regenachtig. De gemiddelde temperatuur is het hele jaar door vrijwel gelijk. Wel is er verschil tussen de dag- en nachttemperatuur. Overdag is het gemiddeld 28° C. en 's nachts gemiddeld 22° C. De temperatuur van het zeewater is ook vrijwel het hele jaar door gelijk met zo'n 28° C.

Het is moeilijk aan te geven hoe de gemiddelde situatie ter plekke is. Het 'droge' seizoen is van april tot november. De zogenaamde 'regentijd' wordt gekenmerkt door korte, overvloedige regenval gedurende de maanden nov. t/m april (de moesson). In de 'droge' maanden kan er echter ook een behoorlijke hoeveelheid neerslag vallen. Als het regent zijn de buien vaak kort maar heftig. Zoals overal in de tropen regent het meestal in de late middag of in de avond; de ochtenden zijn meestal helder en zonnig.

Door de hoge luchtvochtigheid doet het weer vaak nogal broeierig aan. In de hogergelegen gebieden is het meestal wat koeler en ook aan zee is het goed toeven met een lekker windje.
---
Ik weet dus niet wat je het fijnste vindt. Ik zelf vind natuur altijd heel mooi dus vandaar dat ik in het regenseizoen zou gaan. Ik heb daar wel een regenbui voor over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een jaar geleden ben ik zelf 6,5 week naar bali geweest om te surfen en rondreizen in de zomer. Het is er altijd rond de 24 graden, dag en nacht. Nooi TE warm dus maar altijd lekker al zou ik in het middaguur uit de zon blijven..