Graag zou ik het leuk vinden als iemand mij kan vertellen wat er allemaal leuk is in newyork ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn excuses, ik had een antwoord gegeven met foto's maar wil niks voor u verpesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@spawn: ik vond het een goed antwoord :-) heb je het antwoord zelf verwijderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de eerste keer vond ik het zo spectaculair omdat ik het nooit had gezien vanaf die hoogte, en ik gun een ander die ervaring ook.

Het beste antwoord

Ik ben 2x in New York geweest, en eigenlijk kan ik een heel lijstje (letterlijke) hoogtepunten noemen.

Afgezien van de logische dingen die je moet zien (Vrijheidsbeeld, Empire State Building, Ground Zero, Trump Tower, Rockefeller Centre, Central Park, Wall Street) wil ik toch een paar dingen onder de aandacht brengen waar je waarschijnlijk niet gelijk aan denkt.

1) Ga NIET naar de top van het vrijheidsbeeld. Het kost je behoorlijk wat tijd om daar bovenin te komen, het uitzicht is niet geweldig en je krijgt enorm veel spierpijn (en dat kan je niet gebruiken)
2) Ga eens met de metro naar Brooklyn en loop over de Brooklyn Bridge naar Manhattan.
3) Even een lijstje met relatief onbekende highlights:
* FAO Swartz: De grootste speelgoedwinkel die je ooit hebt gezien. Echt de moeite waard om even doorheen te lopen
* Metropolitan Museum of Arts: Als het een regenachtige dag is echt te gek om doorheen te lopen. Je kan er van alles vinden, van schilderijen van oude meesters tot Egyptische kunst
* Pier 17: een klein knus winkelcentrum
* Het VN-gebouw: Ook te bezoeken en je kan er een rondleiding krijgen.
* Chinatown, Little Italy: Bekende wijken en erg leuk om doorheen te wandelen... overdag...
* Soho: Kunstenaarswijk met veel ateliers en boutiques
* Leuke wandeling: Via Battery Park langs het water richting Ground Zero.

Zo, ik hoop dat ik je een beetje geïnspireerd heb met wat leuke dingen. Ik weet niet wanneer je gaat, maar als het rond kerst is (vanaf half oktober) is er een geweldige kerstshow (Magnificent Christmas Spectacular) in de Radio City Music Hall. Die show is echt een bezoek waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als eerste: de dynamiek van NY
Ten tweede: Metropolitain museum (en de andere musea)
Voor de eerste keer uitstappen uit de Metro op 5th Avenue is ook een belevenis.
Voor de rest doen wat de NY-ers doen. Eten bij Nathan's of een local Bagelshop. Naar de bios gaan (huilende, klappemde en joelende mensen). Central Park als het nog niet te koud is. Pas een beetje op voor dubieuze figuren, die ruzie zoeken. Ik vond northpoint ook wel leuk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Central station is ook inspirerend. Ik zou overigens iedereen aanraden een tripje met de trein te maken naar Washington DC of Pittsburg. Bij de laatste hoef je niet echt te overnachten, de treinreis is erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M&M Winkel, nog nooit zo veel m&m's bij elkaar gezien :)