SkyEurope failliet! Hoe krijg ik mijn geld terug?

De vluchten van Sky Europe zijn gestaakt en er is faillissement aangevraagd... Wat zijn de mogelijkheden om het geld van mijn vlucht terug te krijgen van SkyEurope?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Tja, dan ben je vermoedelijk één van de vele schuldeisers, en zul je niet helemaal bovenaan het lijstje staan. Naar alle waarschijnlijkheid betekent dat in de praktijk dat je kunt fluiten naar je geld, dat zonder jouw is gevlogen. Ik betwijfel ook of je je daarvoor op enigerlei wijze zou of had kunnen verzekeren. Soms heeft het nut iets meer neer te tellen voor een betrouwbaar bedrijf, maar je kunt het inderdaad op geen enkele manier zien aankomen. Je wonden likken lijkt me de meest reeele optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site van Sky Europe staat een uitleg:

------

Please be advised that SkyEurope has suspended its sales and operations immediately.

Those of you who have purchased flights with a credit card, please turn to your credit card issuing bank to seek refunds for unused portions of SkyEurope's flights.

In case you have paid directly to SkyEurope in other means than credit card (e.g. bank transfer, cash), please be advised that a refund may not be possible.

If you have ordered your flight tickets via a travel agency or organizer, you should discuss the matter with them first.

If you are already at the destination or have rented a car through SkyEurope's business partner, you may stay at the hotel and use the vehicle during the period originally agreed. You must, however, order a return flight from some other airline at your own expense.

You may also wish to contact your insurance provider to seek further guidance and support.

------
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met je creditcard hebt betaald dan kun je het geld terugkrijgen via je creditcard maatschappij. Dit gaat heel makkelijk, neem gewoon even contact met ze op.

Als je niet met een creditcard hebt betaald dan ben je je geld kwijt. Het heeft geen zin om dan brieven etc te gaan schrijven, er zijn al teveel grote schuldeisers, dus bespaar jezelf de ergenis.