Wie is er op een camping geweest waar het de rust zelfe is en geen radio muziek?

Mijn man en ik gaan sinds dit jaar weer samen op vakantie en hebben behoefte aan stilte rust en mooie wandelroute's. Het liefst wel in het buitenland, b.v. DL, It, Fr.

14 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

De meeste boerencampings zijn lekker rustig. Kies vooral een camping zonder extra vertier ; geen bar, geen bier, been bingo, geen disco, geen snackbar ; dat soort dingen trekt helaas nogal luidruchtig volk aan die zich ook op de avonden dat er niks georganiseerd is nogal lawaaiierig willen verpozen.
Als je een camping wilt waar ook voor oudere kinderen iets te doen is, heb je echter wel een probleem ;dat zijn automatisch campings waar van alles georganiseerd wordt. En dat moet je dus niet hebben.

Wij komen zelf net van een camping waar het jarenlang heerlijk rustig was, maar ineens is daar een ' caravanverhuurbedrijf' op gekomen met een ' animatieteam' . Dat was 3 (van de geplande 7) dagen tussen een partij Tokkies waar de honden geen brood van lusten. Na drie avonden Andre Hazes hebben we de koffer gepakt. Ondanks de campingregels werd er door het beheer namelijk helemaal niets aan gedaan. Dat soort dingen is wel prettig van tevoren te weten.

In mijn ervaring zijn Nederlandse campings meestal rustiger dan buitenlandse, maar dat kan door 2 slechte buitenlandse en minstens 10 goede Nederlandse ervaringen komen.

In de bron een overzicht van boeren- en kleine campings, waar het meestal rustiger is dan op grote sterrencampings. En leuker ook trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Er hoeft inderdaad maar 1 persoon/gezin op een camping staan die het voor de rest verpest! Boerencampings lijkt me het ideaalst, tenminste als je weer (net als ik) weer zonder de kinderen op vakantie gaat en pure rust wilt!
Helemaal met je antwoord eens ;-)

Andere antwoorden (6)

We zijn pas op Texel geweest met onze brommerclub en daar was het onwijs stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
brommerclub en stilte is dat geen contradictus in terminus ? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lache he !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heerlijk rustig ook voor de andere campinggasten......oef.
probeer eens een christelijk camping waarschijnlijk is het alleen op zondag een pokkeherrie ;)
14 jaar geleden
je hebt zo`n speciaal campingboek van de anwb, daar staan alle europese campings in en hun waarderingen en eerlijke beoordelingen. d.m.v. symbolen kun je zien welke camping het beste bij jou past.

op jongerencampings kan inderdaad nogal eens wat geluidsoverlast zijn, als een waardering aangegeven word met sterren, dan kies je voor de meeste sterren omdat die vaak luxer en duurder zijn, en daar hebben studenten geen geld voor dus zal je ze daar niet zo snel treffen. beter wat meer geld uitgeven dat het goed is en met wat strengere campingregels, dan dat je het niet goed naar je zin hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kampeerbewijsterreinen bijv

en in de Harz is een bergcamping hij heet geloof ik Libac daar is het echt erg rustig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Frankrijk: Camping Les Logis Breuille in St Augustin (sur mere)
Je wilt er nooit meer weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!
Ik ga vaak in NL naar een super rustige camping, veel natuurgebied langs de camping, mogelijkheden voor wandelingen en heerlijke stilte op de camping, die langs de vecht loopt. Hij zit bij Ommen, en hij heet Camping de Roos.

Verder heeft de ANWB een boekje, met rustige campings. Niet zo duur, staan mooie campings in. Dit is door heel Europa!

Succes, en geniet van de rust! ;-)