Waarom zijn er zoveel Italianen in Bamberg?

Vorige week was ik een aantal dagen in Bamberg. Het viel me op dat er op straat redelijk vaak Italiaans werd gesproken, en dat er behoorlijk wat Italiaanse auto's rondreden.

Waarom zijn er in Bamberg zoveel meer Italianen dan in andere Duitse steden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Misschien nazaten van italiaanse schoorsteenveeg families ?
Italianen schijnen kampioen schoorsteenvegen te zijn, en misschien was er 100 jaar terug in Bamberg een leuke boterham daarmee te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Italiaanse kinderen (bambini) komen allemaal uit Bamberg. Niks geen ooievaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht dat dit je vraag beantwoordt:

"Klein-Venetië:
De fraaie, historische huizenrij aan de Regnitz wordt ook wel liefdevol “Klein-Venetië” genoemd. De prachtig versierde en gerestaureerde oude vakwerkhuizen van de voormalige vissersplaats stammen voornamelijk uit de Middeleeuwen. Met zijn balkons en kleine voortuintjes, waaraan zich de aanlegplaatsen voor roeiboten bevinden, vormen ze een romantisch ensemble.
In augustus vormen ze het decor voor het volksfeest ’Sandkerwa’ met het vissteken en de Italiaanse Nacht."

Dit verklaart waarschijnlijk het grote aantal aanwezige Italianen.