Wat moet je zien als je naar Schotland gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef eens aan, waar je interesses liggen : natuur? cultuur? Heb je al Scotland gegoogled, want daar staat al heel veel in....
Als je iets uitgebreider vraagt, kan ik iets gerichter tips geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide natuur en cultuur. We zijn erachter gekomen dat het kasteel van Harry potter in de buurt is. Staat dus op het lijstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: Je zit dus in de 'lowlands', of trek je door naar de 'highlands'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zitten in 3 weken op 3 verschillende plekken. Ik denk dus dat voor een uitstapje veel mogelijk is. Behalve misschien het topje in het noorden.

Het beste antwoord

Ik ga in oktober en heb 'Edingburgh Castle', de 'Johnnie Walker disteleerderij' en 'Alnwick Castle' op mijn lijstje staan. Maar kijk even op de site van 'Buro Britian' Want hier staat erg veel informatie...

Verder heeft de ANWB een drie tal goed betaalbare kaarten van Schotland met goede informatie. De kaartnummers 1 en 2 zijn de 'highlands' en kaart 3 de 'lowlands' tussen Newcastle en Dundee...

En ga je met het vliegtuig, of met de ferrie...

Als je met de ferrie gaat dan kan ik je aanraden om nog een bezoek te brengen aan 'Alnwick Castle'. Dit ligt 111 km onder Edingburgh net onder de Schotse grens. En is ook wel bekend als 'het Harry Potter Kasteel'...

En ik weet niet wat je hebt met de geschiedenis van kastelen/ruïnes? Maar het gebied rond Dumfries staat hier bekend om, omdat hier heel veel strijd tussen de Britten en de Schotten is geleverd...

En voordat ik het vergeet: 'Stirling Castle' heeft ook een heel mooie geschiedenis. Maar dit ligt weer even boven Edingburgh...

11 jaar terug in de higlands geweest en dat is eveneens erg prachtig. Als je naar de highlands gaat dan kan ik je een bezoek aan de 'Glenfidich disteleerderij' aanraden even onder 'Inverness' en een bezoek aan de 'Ben Nevis' de hoogste bergtop van Schotland. En het gebied rondom 'Lochness' schijnt heel erg mooi te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De bodem van je whiskeyglas natuurlijk:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan helaas nog geen punt geven anders had je hem gekregen!!! haha
Het is inderdaad leuk om eens naar een whisky stokerij te gaan. Ook Edinburgh en Glasgwow zijn mooie steden en zou je kunnen bezoeken. Daarnaast staat Schotland bekend om zijn vele kastelen, ook interessant om één of meerdere te bezoeken. Als je van natuur houdt schijnen de Schotse Hooglanden een aanrader te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De treinreis van Glasgow naar Oban is geweldig.
De West Highlands zijn sowieso erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als je begint met: wat moet ik zien je niet onbevangen naar 'zo'n prachtig gebied gaat. Wat il je zien? en hoe reis je? er zijn bijv. schitterende fietstochten te maken waarbij je van de ene streek naar de andere fietst. Dit met de nodige High Lights wiskey stokerijen/schapenscheerders op zalm vissen etc. het is maar net waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat! Ik zou zeggen ga en geniet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De West Highland Way! Prachtig gewoon! (Al geweest.) En verder Glasgow denk ik. En Edinburgh, de hoofdstad, natuurlijk ook, hoewel ik er zelf nog nooit geweest ben.