Wat móet je zien als je naar Parijs gaat?

Ik ga naar Parijs in oktober. Wat is nou iets (een wijk, museum, gebouw etc) wat je gezien móet hebben? De Eiffeltoren en het Louvre spreekt voor zich....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (4)

Monumenten en gebouwen
De Eiffeltoren
De Arc de Triomphe
Les Invalides
Conciergerie
Panthéon
Hôtel de Ville
De Tour Montparnasse, een 210 meter hoge wolkenkrabber
De Grande Arche in de kantorenwijk La Défense
Palais de Chaillot, gebouwd in 1937 voor de Wereldtentoonstelling
Palais du Luxembourg
Grand Palais
Opéra Garnier
Palais Royal

Kerken en kathedralen
Sainte-Chapelle
de kathedraal Notre-Dame van Parijs
de basiliek Sacré-Coeur
Saint-Sulpice, oude kerk in de wijk Saint-Germain
Église de La Madeleine
de kerk van Saint-Germain-des-Prés, de oudste kerk van Parijs
de basiliek van Sint-Denis.

Bekende musea in Parijs zijn:

het Louvre: het grootste museum van Parijs
Musée d'Orsay: museum dat de geschiedenis van de Franse kunst van 1848 tot 1914 bestrijkt
Centre Georges Pompidou: centrum voor moderne kunst
Cité des sciences et de l'industrie: het grootste wetenschapsmuseum van Europa
Musée de Cluny: middeleeuwse collectie
Musée Picasso: museum met kunst van de Spaanse kunstenaar Pablo Picasso
Musée du quai Branly: etnografisch museum in het VIIe arrondissement, (geopend 23 juni 2006)
Musée Rodin: museum met kunst van de Franse beeldhouwer Auguste Rodin
Musée de l'Orangerie: met werken van diverse impressionistische kunstschilders
Musée Guimet: Aziatische kunst
Voor een overzicht van een deel van de 150 musea in Parijs zie de lijst van Parijse musea.

Straten
de Champs-Élysées
de schilderswijk Montmartre
het pleintje Place du Tertre
Rue Mouffetard

Enkele bekende bruggen in Parijs zijn:

Pont Alexandre III
Pont de l'Alma
Pont Marie
Pont National
Pont Neuf
Pont Saint-Louis
Pont de Sully

Pleinen
Place Vendôme
Place de la Concorde met Obelisk
Place du Tertre
Place de la Bastille
Place de Clichy
Place Charles de Gaulle (oude naam:Place de l'Etoile)
Place de la Nation
Place d'Italie
Place de la Republique
Place Pigalle
Place des Victoires
Place des Vosges
Place de la République Dominicaine
Place de l'Opéra
Place de la Madeleine

Tuinen en parken
Jardin des Plantes
de Tuilerieën
Jardin du Luxembourg
Bois de Boulogne stadspark
Bois de Vincennes
Parc Montsouris
Cité universitaire de Paris
Parc Monceau

Toegevoegd na 58 seconden:
Bezienswaardigheden in de omgeving

Disneyland Resort ParisDisneyland Resort Paris
Kasteel van Versailles
Parc Astérix
Kasteel van Fontainebleau
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, daar mag je wel een paar dagen voor uittrekken ; volgens mij is dat het complete overzicht van de toeristische bezienswaardigheden :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ze kiezen!! ;-) En er staat niet bij dat ze maar 2 dagen gaat dus heb het hele pakket opengetrokken :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je maar een weekendje gaat.....wat moet je dan ECHT gezien hebben ? Deze lijst volstaat voor een jaar, volgens mij.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ja waarom -1?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze reactie is puur het opsommen van bekende bezienswaardigheden in Parijs die een ieder kan googlen. Volgens mij wil de vragenstelster graag weten waar ze beslist heen moet, ook buiten de grotere toeristische attracties om.
Cimetière du Père-Lachaise
de begraafplaats van Parijs waar veel beroemdheden liggen oa Maria Callas en Jim Morrison
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ontkomt er niet aan om een aantal musea te bekijken. Ga je er meer dan 4 bekijken (incl. Arc de Triomphe), dan kan ik je van harte de Parijse museumkaart aanbevelen. Daarmee kan je onbeperkt in zo'n 60 musea komen en heb je direct 'de meeste must sees van Parijs' te pakken. In het altijd zeer drukke Louvre kan je daarmee zo langs de kilometer lange rij lopen en naar binnen, en dat scheelt een hoop tijd. Die kaart kan je ook online van te voren kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker naar van die oude buurten. Parijs heeft een hele lange geschiedenis, en door daar rond te lopen kun je je echt terug in de tijd wanen. Soms zijn de plaatsen die het minst toeristisch zijn het interessantst -> je zou ook een gok kunnen wagen door een Parijzenaar te vrage of die iets leuks weet om te doen. Dat hebben wij een keer gedaan in Zweden, en toen hebben we een prachtige wandeling gemaakt zonder iemand tegen te komen, in het gezelschap van een Zweed die van alles over de omgeving wist te vertellen! Heel erg gaaf.