Waarom zwermen er zoveel duiven in Venetië, Italië?

Mijn vriend liep het station van Venetië uit en werd gelijk ondergekakt. Het begin van een leuke dag Venetië, maar even een nieuw t-shirt gekocht.

Toegevoegd na 2 uur:
Maar waarom dan duiven, er zijn toch wel meer dieren die graag gevoerd willen worden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (4)

Omdat toeristen het romantisch vinden om ze te voeren.
Deze vliegende ratten hebben een luizenleventje daar.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Oké, oké, maar die verspreiden geen ziektes, geloof ik.
Omdat ze veel gevoerd worden. En waarom worden ze veel gevoerd? Omdat duivenzwermen zo leuk in het stadsbeeld passen, zo pittoresk.
Bovendien zijn duiven allesvreters, het zijn wat mij betreft de ratten onder de vogels.
Trouwens, in Amsterdam wordt de duivenromantiek ook flink in ere gehouden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de jaren 70 was het ook zo op de Dam in Amsterdam
Tot dat er een verbot op het voeren kwam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Venetië worden ze bestreden door gif toediening in voer zoals al ook in de meeste Nederlandse steden, maar zolang er gekken rondlopen die dat ongedierte blijven voeren zullen ze moeilijk uit te roeien zijn, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duiven zijn ok! en zeker geen ongedierte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het en toch heb ik er een hekel aan.
Alleen al dat voortdurende geknik met dat koppie...plaatsvervangende hoofdpijn krijg ik ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@goldenten: duiven zijn officieel geklasseerd als ongedierte, of je dit nu leuk vind of niet.
Informeer maar eens bij de gemeente!