We gaan naar Bretagne, nabij Vannes op vakantie. Heeft er iemand nog leuke tips voor daar?

We gaan met een grote familie groep van allerlei leeftijden van 14 tot 76. Met natuurlijk ook veel uiteenlopende interesses, dus alle tips welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Voor de kastelenliefhebbers: Chateau de l'Hermine.

Voor de liefhebbers van musea: het Archeologisch Museum en het Cohue Museum.

Katherdaal: De gotische kathedraal St. Pierre. Hier liggen de stoffelijke resten van St. Vincent Ferrier, de beschermheilige van Vannes.

In de stad zijn ook nog de resten van de middeleeuwse stadsmuren te zien.Vanaf de toren Tour de Connétable heb je een prachtig uitzicht.

Ook kun je met de boot een dagtocht maken naar een van de vele eilanden.

Voor jong en oud is ook Parc du Golf leuk. Dit is een oceanografisch en tropisch aquarium, een vlindertuin, bowling en vele andere attracties.

Verder is een uitstapje naar de megalieten van Carnac of in de buurt van Locmariaquer ook aan te bevelen.

Veel plezier!

(foto megalieten Carnac uit eigen archief)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt altijd naar de plaatselijke VVV gaan. En de folders op de balie bij je accomodatie bieden vaak ook volop activiteiten.
Wat misschien ook een idee is, en dat is niet gekoppeld aan de streek waar je heen gaat, is om de jeugd eens een dag/iets te laten organiseren wat ook iedereen leuk vindt. Vooral omdat je met een groep met verschillende leeftijden gaat.
Mijn ervaring is dat ouders/ouderen veel moeite doen om iets leuks met de kids te gaan doen en dat dat soms niet zo gewaardeerd wordt. Als de 'kids'zelf eens zoiets moeten regelen zien ze dat het best lastig kan zijn om het iedereen naar de zin te maken.
(misschien wel bepaalde afspraken maken over vervoer/ financiën enz.)
In elk geval fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mt Saint Michel. Is op rijd-bare afstand.
Wel vertoeristiseerd (bestaat dat woord?) maar dat is onderin en er is genoeg van over om te bekijken als je van historische dingen houd.
Wel een beetje conditie hebben want als je helemaal naar boven wilt dan is het trappe-trappe-trappe-lopen.