Kun je nu veilig op vakantie gaan met het vliegtuig met kans op mexicogriep? Zijn er mensen die nu niet op vakantie gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (5)

Ja. Je kan gewoon op vakantie gaan. Er is geen fundamenteel verschil tussen de mexicaanse griep en de normale griep. Hooguit dat de slachtoffers eens niet in de groep ouderen vallen. Maar goed.. Elk jaar overlijden er 1000 man aan de griep Nu is de kans groter dat je het krijgt, maar niet veel groter dat je er aan overlijdt. Lekker op vakantie gaan. Handen wassen en uitrusten.

Fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schat ik forens ELKE DAG met de trein.........net zoveel kans op de mexicaanse......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die -1 snap ik niet, dit is namelijk een prima, relativerend antwoord. +1 van mij. Twee keer per dag ben ik te vinden op Utrecht Centraal. Tijdens het korenfestival in Utrecht (waar besmettingen waren) zat ik dagelijks met hordes koorleden uit heel Europa in de bus. De trein is vaak vol genoeg om elkaars adem te voelen. En dan kom ik op kantoor, waar ik samenwerk met mensen die langs andere routes, ofwel andere potentiële besmettingshaarden naar hun werk komen. Bijvoorbeeld de collega uit Amsterdam die dagelijks met toeristen van Schiphol in de trein zit. Of de collega uit Nijmegen, die daar in contact is gekomen met al die hordes vierdaagselopers. We hoeven niet naar exotische landen om risico op de Mexicaanse griep te lopen. De Mexicaanse griep is hier. Sterker nog, als ik nu vakantie zou nemen naar een lekker rustig gebied, is in die periode mijn kans op besmetting waarschijnlijk kleiner dan tijdens de dagelijkse forenzenhel. Gelukkig is die Mexicaanse griep zo erg nog niet. Ja er gaan mensen dood aan. Opmerkelijk weinig mensen, als je bedenkt hoeveel mensen er ieder jaar doodgaan aan de gewone huis-tuin-en-keuken-griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd Suzy!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook. +1 voor Naatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank dank *hatsjoe*
Ja, je kunt nu veilig op vakantie gaan met het vliegtuig met kans op mexicogriep en ja, er zijn mensen die nu niet op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt geen Mexicaanse griep van een vliegtuig.
Wel zullen er risicogebieden zijn die je beter kunt mijden, maar wellicht is zelfs dat overtrokken.

Gewoon doen wat je altijd al moet doen: regelmatig *goed* handen wassen, gezond eten, en een beetje geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er zijn mensen die nu niet op vakantie gaan. Ikke bijvoorbeeld, ik ga pas in november, maar dat heeft niets met de Mexicaanse griep te maken.

Het is waar dat ziektekiemen door de luchtcirculatie in het vliegtuig snel rond kunnen gaan, maar het gemiddelde kantoor in Nederland heeft een niet veel betere luchtcirculatie, dus dan kun je beter ook niet meer naar je werk gaan.