Is inchecken via internet echt zo handig ?

kan je dan op Schiphol doorlopen naar Paspoortcontrole/Douane?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (7)

Voor zover mij bekend is krijg je dan per e-mail een unieke code die je op Schiphol alleen maar op een scherm hoeft in te voeren. En daarna kun je zo doorlopen naar de douane...

Neemt niet weg dat Schiphol en de andere Nederlandse luchthavens zelden 48.000 passagiers op één dag verwerken. Een week eerder, of een week later heb je verder weinig hinder van vele duizende vakantiegangers...

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat over een aantal jaar i.p.v. de ticket een soort van creditcard, of magneetcard word verstrekt die je alleen maar langs een scanapparaat hoeft te halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik check altijd in via internet. Je kunt zelf een plaats uitzoeken in het vliegtuig, je print je boardingcard uit en klaar.
Op de luchthaven hoef je alleen nog je bagage af te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zelfs maatschappijen waar je meer geld moet betalen als je niet zelf via internet incheckt. Ik vind het ook superhandig. Vooral als je alleen handbagage hebt; dan kan je zo doorlopen naar de controle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt perfect.
Je gaat naar de site van de desbetreffende carrier (Luchtvaartmaatschappij). Daar is al een stoel voor je uitgekozen. Als je het ermee eens bent, klik je op check-in, als je een andere stoel wilt, dan kun je kiezen uit de stoelen die nog beschikbaar zijn. Als er bekend is met wat voor een soort vliegtuig er gevlogen wordt, dan is het een idee om op internet op te zoeken rond welke rij de nooduitgang zich bevindt, daar is doorgaans iets meer beenruimte.

Heb je de stoel naar keuze gevonden, dan check je in en print je je boardingcard.
Tip: De boardingcard krijg je ook als PDF-bestand op je scherm. Sla hem op en mail hem bijvoorbeeld naar je hotmailadres, zodat je in geval van nood (het vergeten mee te nemen van je boardingcard of wanneer je hem onderweg verloren hebt) de boardingcard opnieuw kunt uitprinten op Schiphol.

Als je op schiphol bent, dan heb je speciale bagage-afgiftepunten voor mensen die al ingecheckt zijn. Als het topdrukte is, kan het zijn dat je hiervoor wel eventje in de rij moet staan.
Na het afgeven van de bagage, ga je naar de douane en klaar.

De grootste voordelen van online-inchecken vind ik het zelf een plek uit kunnen kiezen en het niet meer in de rij staan om in te checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik eigenlijk nog het belangrijkste vind van online inchecken is dat je ZEKER weet dat je een plaats hebt. Het is tegenwoordig zo dat vluchten standaard overboekt worden waardoor als iedereen op komt dagen er altijd een paar mensen niet meekunnen. Daarnaast is het fijn dat je een plaats in het vliegtuig kan uitkiezen en op schiphol alleen je bagage hoeft af te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou niet anders willen en soms heb je nog voorrang ook ,ik geloof bij easyjet als je dat invult.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan inderdaad direct doorlopen naar de douane. Scheelt tijd, en tijd = geld.