mijn dochter van 8 is in mijn paspoort ingeschreven , is dit voldoende of moet zij een eigen reisdocument hebben,naar tunesie?

vakantie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

uit bron in link: Kinderen in paspoort ouders: tot 16 jaar kunnen in paspoort ouders meereizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bijschrijvingen van kinderen in het paspoort blijven geldig tot medio juni 2012. Daarna moeten kinderen een eigen reisdocument hebben. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. In de gewijzigde verordening wordt het beginsel van één persoon per paspoort geregeld. Geregeld wordt ook dat de invoering van het 1p-1p beginsel uiterlijk 3 jaar na de inwerkingtreding van de verordening van kracht wordt. Het 1p-1p beginsel zal medio juni 2012 van kracht worden. Vanaf dat moment zijn bijschrijvingen niet meer geldig. Geldig blijft wel het document van de houder waarin de bijschrijvingen zijn geplaatst. De paspoortregelgeving zal worden aangepast in verband met het vervallen van de mogelijkheid tot bijschrijving.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het voor de zekerheid maar even navragen bij de ambassade van Tunesië...

Ken uit mijn vriendenkring een voorbeeld dat dochterlief van 9 maanden een eigen paspoort moest hebben en dat bijschrijving in het paspoort onvoldoende was...

Voorbeeld geld overigens wel voor de VS. Maar navragen kan nooit geen kwaad...