Ben je welleens iets heel belangrijks vergeten mee te nemen toen je op vakantie ging?

Hoe kwam je erachter, en wat waren de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Wij gingen voor het eerst camperen.Net getrouwd,geen enkele campeerervaring,niks besproken.We namen een tent mee en allerlei spulllen die we nodig dachten te hebben.En heel veel eten,blikvoer.Het was de bedoeling dat we zo primitief mogelijk gingen camperen zonder al teveel luxe dus we zouden koken op zo'n ouderwets spiritusstel.WE namen uitgebreid afscheid van onze familie en buren en gingen op weg.De bestemming was zuid-Limburg.Wij wilden niet op een camping maar gewoon ergens wild(mocht toen nog)geloof ik?)en na lang reizen kwamen we aan.Moe van het reizen gingen we de tent opzetten en verlangden naar wat te eten.Toen kwamen we tot de ontdekking dat we iets belangrijks waren vergeten.We hadden blikken groente,vlees,knakworst maar niet 1 pan om dit alles in te doen.Zuchtend en hongerig keek ik om me heen en ontdekte tot mijn grote gruwel dat we nog geen vijftig meter van een kerkhof afstonden.We hadden er zo'n genoeg van en zijn terug naar huis gereden.Tot op de dag van vandaag is dit een smakelijk verhaal op verjaardagen in de familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ik ben een keer op visvakantie gegaan en me lood en schepnet thuis vergeten. de gevolgen dat ik naar een grote stad moest reizen om nieuwe te kopen (en die was niet in de buurt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nagelschaartje --> lange teennagels. uiteindelijk maar wat geleend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met vrienden naar een afgelegen camping geweest en de stokken en tentharingen vergeten van onze tent vergeten .... gevolg is dat we de tent met een zelfgemaakte constructie aan bomen en struiken hebben vastgemaakt. De eerste nacht was het net stormweer met regen maar de tent heeft het niet begeven. De volgende dagen waren snikheet en de tent heeft het op die manier gelukkig niet begeven.
14 jaar geleden
ik ben wel een zonder ticket naar schiphol vertrokken.
gelukkig heb ik de ziekelijk gewoonte voor alles minstens een uur te vroeg aan te komen dus dat keren en ticket halen lukte ook wel.
het was gewoon een erg blond stom stressig begin van de vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowat mijn hele vakantiegarderobe had ik gepland op een zwarte lange broek. Ik zou een week wegblijven, middenin de winter, en had alleen het rokje dat ik aan had als alternatief, zwarte nylons en pumps met een hak van zo'n 7 cm.
In mijn hotelkamer aangekomen stelde ik dus vast, dat ik de zwarte broek niet had ingepakt....
Het had flink gesneeuwd, en iedereen liep in dikke jacks en moonboots buiten. Daar glibberde ik dus in mijn mantelpakje tussendoor op m'n hakken, om 10 minuten voor sluitingstijd nog gauw even een broek te scoren.....
Als ik in m'n nakie was gegaan, hadden de mensen waarschijnlijk niet verbaasder naar me kunnen staren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vóélde me al zo doodongelukkig - je dacht toch niet, dat ik dat nog heb laten fotograferen óók, hè??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha +1
Op skivakantie ben ik mijn ski-jas vergeten.
Toen moest ik maar skiën in mijn zomerjas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn goede humeur.
Ik ging een midweek weg met mijn vriend. Thuis kregen we al een meningsverschil en dat is de hele vakantie niet meer goedgekomen.
De relatie was daarna dan ook snel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ging naar Turkije met hoge schoenen aan want hier was het nog half winter. Daar was het al 25 graden en toen ik m'n koffer open deed om sandalen te pakken bleek ik vergeten te hebben al m'n schoenen voor de vakantie in te pakken. Daar zat ik met die hoge kisten! Geen chicke schoenen voor een dansavondje; geen fatsoenlijke schoenen om mee aan het ontbijt en het diner te verschijnen; geen schoenen om mee in de stad te slenteren; geen slippers om mee naar de badkamer en het toilet te gaan's nachts. Dus dure sandalen gekocht die een beetje leken. Maar omdat het daar al gauw erg heet is werden mijn voeten de volgende dagen heel dik dus begonnen die sandalen lekker zeer te doen. Heeft wel afgedaan aan mijn vakantieplezier, dus nu pak ik in met een lijst die ik afvink inplaats van uit mijn hoofd.
14 jaar geleden
toen ik 15 was en voor het eerst met mijn vriendje op vakantie ging naar Ameland waren we onze pinpassen vergeten. Helaas moesten we onze ouders bellen en toegeven dat we toch niet zo volwassen waren als we dachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ik denk dat ik heel veel kan vergeten ... maar mijn pinpas no way +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha
Niet thuis iets vergeten, maar tijdens de eerste vakantie met mijn vriend. Toen wij van hotel naar hotel vertrokken, wel de paspoorten in een hotel laten liggen. Wij reden al lang en breed weer op de snel weg, toen er op de lokale radio werd gezegd. Dat 2 buitenlanders hun paspoorten waren vergeten, wij zeiden nog tegen elkaar: Dat is ook stom ! Ik toch maar even kijken en ja hoor, die domme mensen waren wij...Dus snel terug naar het hotel en die mensen heel hartelijk bedankt. Bij ons is het nu na elk vertrek, check, check en dubbel check ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik net lenzen had ben ik wel eens vergeten om vloeistof/een bril mee te nemen op een familieweekend. Dit is echt niet aan te raden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze paspoorten!!! We stonden bij de incheckbalie met vrienden (waar we mee op vakantie gingen) en toen kwam ik erachter dat ik het verkeerde mapje had meegenomen. Waren dat jaar ervoor met dezelfde luchtvaartmaatschappij op vakantie geweest en daar zaten wat papieren in die ik bij de tickets wilde doen, samen met de paspoorten, maar ik had de tickets er wel bij gedaan maar de paspoorten zaten dus nog in het andere mapje wat dus nog op tafel lag thuis!!!
Snel diegene gebeld die ons had weg gebracht, die is omgekeerd en onderweg heeft mijn vriend een taxi gebeld die op het moment van aankomst bij ons thuis klaarstond om hem weer terug te brengen naar schiphol...
Duur geintje (50 euro) en een hoop gestress maar we waren nog net op tijd, pffff.... Wat een opluchting. Ik check nu dus altijd drie keer of ik mijn paspoort wel heb, én die van mijn vriend.....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een keer op vakantie ging was ik mijn tas vergeten.
Gelukkig waren we nog een beetje te vroeg dus konden we mijn tas nog pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie geboekt met huurauto en rijbewijs vergeten.. Ook lekker slim. Gelukkig was mijn reisgenoot wel intelligenter en die had hem wel ingepakt, zodat we de auto alsnog mee konden nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog nooit echt iets belangrijks vergeten. wel heb ik vaak vlak voordat ik op vakantie ga (vooral die verder weg en lang zijn) dromen waarbij ik op mijn bestemming ben aangekomen ben en helemaal geen bagage heb meegenomen. of winterkleding heb meegenomen op en zonbestemming. ik ben altijd blij dat het maar een droom is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 jaar geleden ging ik met vrienden op fietsvakantie naar Spanje. Eerst een paar dagen in Madrid doorgebracht om vervolgens bepakt en bezakt rond te gaan trekken.
Toen we op wilden stappen kwam een vriendin er achter dat ze haar fietssleutel thuis had laten liggen. De fiets stond dus op slot!!
We hebben het sleutel met zo'n snelle postservice laten brengen en hebben ondertussen nog maar een terrasje in Madrid gepakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een extra paar schoenen. Toen het ene paar schoenen kapot ging bleek het toch wel heel erg lastig om in Azie schoenen te vinden in maat 45.
Uiteindelijk na heel veel zoeken een paar paarse!! schoenen gevonden maat 44
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen voorjaar stond ik in Brussel op het vliegveld voor een vlucht naar Australie.
Mijn vrouw had een speciaal zakje gemaakt om waarde papieren in te bewaren.
Toen ik aan de beurt was, was er paniek ik kon mijn paspoort niet vinden, het zweet brak me uit en mijn zoon stond te lachen, die dacht dat ik een grapje maakte.
Ineens zag ik dat hij er toch in zat, grote opluchting, diepe zucht enz.
Ik gaf het aan de belgische meneer en die keek me heel raar vragend aan.
Mijn zoon zei ineens ohe, ohe, meer niet.
Nu was ik het die dacht dat er een grapje gemaakt was en lachte wat mee.
Maar de belgische meneer lachte helmaal niet, maar ook mijn zoon niet meer.
Ik kreeg mijn paspoort weer terug en toen zag ik met grote ontzetting dat het , het paspoort van mijn vrouw was!!!!!
Dat had ze thuis nog even gebruikt om het nieuwe zakje te proberen of het paspoort er in ging.
Later werd alles ingepakt incl. het verkeerde paspoort dat er nog steeds bij lag.
Mijn andere zoon is het goede paspoort alsnog wezen brengen en was nog net op tijd.